Motor houdt in en slaat af onder het rijden

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E46
Uitvoering
-
Bouwjaar
2002/10
Brandstof
Benzine
Reacties
16
Bekeken
6432
Gepost: 02-02-2014 16:34
Professional

martinvanb

Autotechnicus
Universeel

Lid sinds: 09-05-2008
158 bijdragen

Ik rijdt nu zelf ongeveer anderhalve week in deze auto nadat de klant diverse keren met deze auto heeft stil gestaan, in deze anderhalve week heb ik het volgende geconstateerd :


Motor houdt in voor ongeveer 4 seconden, acculamp, olielamp en gele lampjes van de automaat gaan tijdens het inhouden branden en de automaat gaat daarna direct in noodloop (met opschakellen en terugschakellen slaat de bak) maar ik kan dan wel weer doorrijden met de bak in noodloop, de motor neemt hierna goed op maar de gele automatischebak lampjes blijven branden tijdens het rijden. (acculamp en olielamp gaan uit).

Het komt ook voor dat de motor inhoud, acculamp en olielamp gaan dan branden maar de motor is dan uit en moet ik de wagen laten uitrijden naar de kant met het acculamp en olielamp aan.

Beide storingen zijn verdwenen als ik het contact uitzet, de bak in "P" zet en weer start, motor slaat gelijk aan, alle controle lampjes zijn uit en ik kan weer een dag of 2 rijden zonder problemen (ik rijdt ongeveer 20 km per dag in de stad)

De klant heeft mij een filmpje gestuurd www.youtube.com/watch

hierin is te zien dat tijdens het rijden alleen het acculampje oplicht, het motortoerental iets terugzakt en na 1 seconden alles weer normaal is(dit is bij mij niet gebeurdt)

Ook heb ik in de bijlage een foto gezet waar de 2 gele lampjes op te zien zijn die blijven branden als je verder rijdt met de bak in noodloop.

Ik heb het motormanagement uitgelezen, geen foutcodes.

Ik heb de automatische bak uitgelezen, deze geeft geen foutcode maar wel de volgende melding : CAN - motortoerental mem (storing in CAN-verbinding: signaal en aangegeven informatie ontbreken)

Ik heb de spanningsregelaar op de dynamo reeds vervangen, maar klacht blijft hetzelfde. 

Ik heb zelf het vermoeden dat deze storing wordt veroorzaakt door de krukassensor, al weet ik niet of het toerental signaal alleen door deze sensor bepaalt wordt of dat de nokkenassensorren hier ook deel van uit maken.

Als het de krukassensor zou zijn zou de ECU dit dan niet als foutcode moeten opslaan ?

Zou iemand voor mij kunnen bevestigen of het eventueel de krukassensor zou kunnen zijn en eventueel ook gelijk kunnen vermelden waar deze sensor gemonteerd zit.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Uitgelezen met

Reflex

Bijgewerkt door martinvanb op 02-02-2014 16:40

Downloads (2)

  • img_2206.mp4
  • img_2307.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen