accu na 2 dagen stil leeg

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Mercedes-Benz
Merk
Mercedes-Benz
Model
Vito
Type
TYPE W638
Uitvoering
-
Bouwjaar
2003
Brandstof
Diesel
Reacties
12
Bekeken
8894
Gepost: 28-06-2008 23:33
Professional

elecronicus

Lid sinds: 28-06-2008
3 bijdragen

Accu is na 2 dagen niet gereden te hebben leeg. Dynamo is goed en accu is al vervangen. Stroom gemeten tussen de + pool van accu en rode kabel. Het volgende geconstateerd:

Na deur sluiten blijft de klok en kilometer aanduiding voor ongeveer 1 minuut aan, de stroom is dan 500mA. Daarna gaat de klok en kilometer aanduiding uit en de stroom daalt dan naar 270 mA. Naar mijn idee is de stroom nog te hoog voor ruststroom en hierdoor raakt de accu leeg. Op onderzoek gegaan door steeds 1 zekering te verwijderen en ben gestuit op de zekering onder de stuurkolom nr. 8. Als deze zekering wordt verwijderd zakt de ruststroom naar 50mA. Volgens de handleiding is deze zekering voor interieurverlichting, sigarettenaansteker, radio(klem 30). Echter in geen van deze delen vind ik een fout of iets wat de rustroom trekt. Deze zekering zorgt ook voor de spanning van een relais onder de bestuurderstoel waarvan de wikkeling een stroom trekt van 140mA (relais is goed). Ik vermoed dat de overige 130mA wordt verbruikt door IETS wat is aangesloten op de contacten van deze relais. De relais heb ik helemaal verwijderd en de ruststroom is nu 50mA.

Ik heb de volgende vragen.

1) Weet iemand wat de goede ruststroom moet zijn

2) Waarvoor dient deze relais. Interieurverlichting, sigarettenaansteker en radio werken gewoon zonder dit relais. Ik zie niet wat er niet werkt op dit moment zonder de relais. Misschien dat dit later komt?

3) Heeft iemand een electronische schema van deze circuit zodat ik kan zien wat er is aangesloten op de contacten van deze relais. Dus de circuit die met zekering nr 8 onder stuurkolom wordt gezekerd.

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.