Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

foutcode P0400

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Opel
Merk
Opel
Opel
Model
Astra
Type
Astra-G
Bouwjaar
2004
Brandstof
Diesel
Motorcode
22DTR
Onderwerpen
Foutcodes

Aantal reacties: 15
Aantal maal bekeken: 2573

Gepost: 22-02-2010 22:11
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

foutcode P0400 en het toerental gaat niet boven de 3000 toeren
Gepost: 22-02-2010 22:17
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

P0400 niet altijd EGR (bij Opel D)

Uitlaat open?, LMM goed?, Slangen/vacuum goed?

Oiram

Gepost: 22-02-2010 22:43
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

de auto draait soms perfect en wanneer je er mee rijd krijg je geen vermogen meer . De vacuum slangen zijn ok , LMM weet ik nog niet . Vanavond de auto buiten gereden , alles perfect, na 100 meter niets meer , met moeite terug naar binnen kunnen rijden en veel rook?
Gepost: 22-02-2010 22:54
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Ik heb wel vaker een uitlaat gezien die dicht gaat zitten en weer open is als je hem even stopzet.

Dus wel even contr.

Sommige modellen hebben van die swirlkleppen in het inlaat spruitstuk waar iets mis mee gaat.

Zit soms de boel ook verstopt. (maar vaak ook een andere foutcode)

Die rook lijkt op weinig lucht.

Totaal geen vermogen meer lijkt mij ook niet de noodloop maar word veroorzaakt door de storing.

Oiram

Gepost: 22-02-2010 23:03
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Kwam de auto met deze storing binnen of was er aan gewerkt.
Gepost: 22-02-2010 23:03
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

wat kan je doen met die uitlaat? kompleet vernieuwen of reinigen ? en die swirlkleppen , worden die gestuurd door een vacuumpomp en wat is de oplossing hiervoor ?
Gepost: 22-02-2010 23:09
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

de eigenaar heeft wel al de vacuumleiding afgekoppeld die naar de klep in de inlaat gaat . die zit er nu terug op zoals het zou moeten zijn .
Gepost: 23-02-2010 18:58
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

En dan is probleem nog?
Gepost: 23-02-2010 20:25
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

hallo, heb vandaag grondig naar de egr klep gezien en die doet nogal vreemd , dus zal ik eerst proberen met een nieuwe.Ik laat nog iets weten .
Gepost: 23-02-2010 21:42
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

begin met het meten van de vacuum bij de wastegate moet 0.7 vacuum zijn dan zo teug meten meestal een eppc klep defect
Gepost: 23-02-2010 22:49
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Kijk eerst naar de vacuumleidingen en meet evt. lekkages voor je dure dingen gaat vervangen.
Gepost: 23-02-2010 22:57
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

egr kleppen willen nogal eens haperen...
Gepost: 24-02-2010 13:19
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

In Autodata staat bij probleemoplossingen dat men de grijze draad van de EGR (stekker) door moet knippen en af isoleren. Iemand daar ervaring mee?
Gepost: 24-02-2010 15:48
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

nee niet van gehoord...

Misschien de bekende turkse software?? weet niet of dat ook geld voor y20dth en y22 dtr...

Die hebben geen egr en zo hoef je dus geen defecte egr klep te vervangen...

Gepost: 24-02-2010 16:20
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

probleem zit em waarschijnlijk in de "gasklep" waar het slangetje van af was. dan rijd ie namelijk goed toch?. al krijg je dan wel een dtc b.v p400. als de klep dicht valt gaat ie i.d.d roken en inhouden door luchtgebrek.

J.E

Gepost: 26-02-2010 12:56
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Hallo , nieuwe EGR klep geplaatst en alles draait terug normaal .

Bedankt om te helpen zoeken