Probleem koude start 205 Gti 1.6

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Model
205
Type
205
Uitvoering
-
Bouwjaar
1990/1
Brandstof
Benzine
Reacties
16
Bekeken
3247
Gepost: 26-01-2014 16:22
Professional

snelwyn

Lid sinds: 22-01-2014
4 bijdragen

Hallo,

 
Ik ben al een tijd bezig met dit probleem maar kom er niet meer uit.

 
Het volgende is namelijk het geval:

 
Als ik de auto met koude motor start schommelt die de eerste 15 a 20 sec erg in toeren (750 a 1400 toren en met soms afslaan als gevolg), met een beetje gas bij geven blijft die lopen en na die 20 a 30 sec kan je gas loslaten en houd die zich zelf aan de gang.

 
De auto heeft geen katalysator en ook geen lambda en kan ook niet uitgelezen worden.

 
Ik vermoed dat er met starten teveel benzine word ingespoten. Trek ik namelijk een vacuüm slang los waardoor er valse lucht ontstaat dan slaat de motor gewoon aan zoals het hoort. (deze moet er daarna wel weer op maar voorkomt het probleem in die eerste 15 a 20 sec)

Ook als ik de blauwe stekker van de temperatuur sensor eraf haal en hier een weerstand in stop zodat de ecu denkt dat de motor al op temperatuur is doet het probleem zich ook niet voor.

Dus iets met de koude start verrijking?

 
Verder loopt de auto gewoon goed. Geen vermogen tekort/overslaan enz.

 
De volgende dingen heb ik reeds gecontroleerd of vervangen:

 
-Koudelucht omloop klep (klepje is open als de motor koud is en gaat dicht als deze op temperatuur is)
-Temperatuur sensor vervangen en gecontroleerd op juiste weerstandswaardes)
-gasklep gereinigd en al een keer uitgewisseld voor een andere
-met remreiniger gecontroleerd op valse lucht
-brandstof druk is goed. Zit een meter op de injectierail en geeft netjes 2,3 bar aan.
-injectors lekken niet na en spuitbeeld is mooi kegelvormig (zowel koude als warme motor)
-benzine filter nieuw
-lhm doorgemeten. Waardes lopen op wanneer de klep beweegt. (gaat alleen niet heel gelijkmatig). Ook al twee keer een andere geprobeerd zonder resultaat.
-bougies nieuw
-bougiekabels nieuw
-verdelerkap+rotor nieuw
-ontstekingshuis nieuw
-bobine nieuw. (vonk was oranje rood van kleur nu netjes blauw wit en ongeveer cm aan de kabel.
-ontsteking afgesteld met stroboscoop.
-andere ecu geprobeerd
-bedrading op breuken gecontroleerd.
-CO afgesteld (warme motor)

-gasklep positie sensor doorgemeten en is inorden.

 

Wie kan mij helpen?

Bijgewerkt door snelwyn op 26-01-2014 16:22
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.