Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

motor vermogen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Peugeot
Model
807
Type
807
Carrosserie
gesloten wagen
Bouwjaar
2004/9
Brandstof
Diesel
Vermogen
59 kW
Motorcode
rht
KM stand
227683
Onderwerpen
Motor

Aantal reacties: 11
Aantal maal bekeken: 1235

Gepost: 05-10-2011 09:15
Professional

josverhoeven


Lid sinds: 01-10-2009
66 bijdragen

hallo wij hebben een peugeot 807 2,0 hdi binnen gekregen met de klacht dat de motor weinig vermogen heeft.

klant heeft zelf brandstoffilter vervangen.

wij hebben de motor uitgelezen en geeft foutcodes p1435 brandstofadditief.

p0571 verder geen beschrijving.

weet iemand van jullie wat ze met deze foutcodes bedoelen?

alvast bedankt

jos verhoeven

Uitgelezen met

wow

Foutcodes

p1435+p0571

Gepost: 05-10-2011 10:32
Topmonteur

erwin78

1e Monteur / receptie / overige werkzaam heden
Universeel

Lid sinds: 02-10-2008
4361 bijdragen

P0571 is een storing op cruise controle onjuist signaal remlicht schakelaar.

 

Hoe is het met je diesel aditief? zit er nog genoeg in?? zit je dpf niet verstopt??

 

Gepost: 05-10-2011 11:09
Professional

josverhoeven


Lid sinds: 01-10-2009
66 bijdragen

Hoi Erwin bedankt voor je reactie

ik ben aan het zoeken geweest om de aditief reservoir te controleer cq bij te vullen maar kan het reservoir niet vinden weet jij toevallig waar die zit

 

groetjes

jos

Gepost: 05-10-2011 11:56
Topmonteur

erwin78

1e Monteur / receptie / overige werkzaam heden
Universeel

Lid sinds: 02-10-2008
4361 bijdragen

Het moet zich in de buurt van de achteras bevinden.

Als het goed is kun je het aditief systeem uitlezen, ook de inhoud moet dan te controleren zijn.

Gepost: 05-10-2011 14:39
Professional

josverhoeven


Lid sinds: 01-10-2009
66 bijdragen

Hoi Erwin

potje gevonden we zijn nu vloeistof halen bij dealer .

we houden je op de hoogte

mvg

jos

Gepost: 05-10-2011 16:26
Professional

josverhoeven


Lid sinds: 01-10-2009
66 bijdragen

hoi heeft iemand van jullie als een bij een peugeot 807 auditief vloeistof bijgevuld ?

en kunnen jullie mij daar mee helpen.

mvg

jos

Gepost: 05-10-2011 18:16
Topmonteur

Martijn81

Automonteur

Lid sinds: 07-02-2009
2851 bijdragen

Zijn aantal peugeot kenners hier op forum..misschien hebben hun tips voor je....of andere forum leden uiteraard :)

anders belletje met dealer(waar je vloeistof gehaald heb)

suc6

Gepost: 05-10-2011 19:07
Topmonteur

Monteurtje

Diagnose Specialist, TEC
FCA
Dealer

Lid sinds: 29-01-2011
2051 bijdragen

Vullen gaat met behulp van de vul slang, de EOLYS  fles moet hoger hangen dan het resorvoir waar het in gaat, let wel de slang is verdomt kort en gaat dus nog wel eens lastig.

 

draag tijdens het bijvullen van het EOLYS goede persoonlijke bescherm middelen (veiligheids bril en vloeistof dichte handschoenen) EOLYS is namelijk grote rotzooi

 

Heb je ook gekeken naar de magneetjes van de tankdop die gaan nog wel eens kapot en dan krijg je ook deze foutcode

 

Is het FAP filter (Filter a Particel (roetfilter dus) al vervangen? moet uit mn hoofd bij 180.000KM. EOLYS moet dan ook worden gevult en gereset volgens de procedure op de PPS

 

Volgens mijn gegevens is P1435 Aditive System fault fillercap/sensor

 

of te wel storing op je tank dop, controleer de dop of wissel deze eens uit met een auto met werkend FAP systeem

 

meen dat de kabel boom ca 10 van af het hoogste pun van de vulpijp nog wel eens doorslijt
 

Bijgewerkt door renaultmonteurtje op 05-10-2011 19:36
Gepost: 05-10-2011 20:18
Topmonteur

erwin78

1e Monteur / receptie / overige werkzaam heden
Universeel

Lid sinds: 02-10-2008
4361 bijdragen

ik ben bang dat de tester van de TS niet voldoende diepgang heeft om het aditief systeem goed te servicen / testen, mogelijk een uitlezen bij een dealer of collega bedrijf.

Verder is het idd belangrijk te weten of het roetfilter al eens vervangen is.

Ook zou het misschien wel eens nodig zijn om het roetfilter geforceerd te regenereren, zeker als het dynamisch regenereren niet meer wil lukken.

 

Ben benieuwd naar de afloop.

 

succes

Gepost: 05-10-2011 20:29
Topmonteur

Monteurtje

Diagnose Specialist, TEC
FCA
Dealer

Lid sinds: 29-01-2011
2051 bijdragen

@ TS

 

klopt het kenteken wel?

deze bestaat namelijk NIET

Gepost: 05-10-2011 21:26
Topmonteur

techraad


Lid sinds: 17-08-2009
588 bijdragen

Je kan de tankdopsensor zelf even uittesten: klik de stekker onderaan los en koppel er een multimeter op aan. Je moet hier twee verschillende weerstanden meten (dop op en af uiteraard): iets van een 13 ohm en ik dacht 350 ohm. Hoeveel je juist meet is niet belangrijk (naargelang de kleur van de sensor wijzigt dit nog al eens) maar je mag zeker geen 0 of oneindig meten.

Het vullen is inderdaad geen makkie, het is uitgevonden in 1830 denk ik ;-) maar zoals gezegd draag zeker bril handschoenen en beschermende kleding. Voor het resetten zijn er ook een paar aandachtpunten. Na dat je de parameters gereset hebt durf de storing "dieseldope" nog wel eens blijven bestaan. laat maar iets weten dan zet ik de verschillende procedures wel op het forum of je kan ze misschien wel ergens vinden hier.

Vervang wel beide remlichtschakelaars.

Gepost: 07-10-2011 14:34Dit is de oplossing
Professional

josverhoeven


Lid sinds: 01-10-2009
66 bijdragen

hoi mensen wij hebben dieselauto bij kunnen vullen zelf stellage gemaakt en de auto de hele nacht zo laten staan vanmorgen was de fles leeg.

daarna hebben we de parameters geriset  en proefgereden en de auto loopt weer goed.

dus probleem opgelost

hartelijk dank voor jullie hulp

 

mvg

jos