Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

motor weigert aan te slaan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Peugeot
Merk
Peugeot
Peugeot
Model
Partner
Type
Partner
Bouwjaar
2003
Brandstof
Diesel
Motorcode
dw10td
Onderwerpen
Starten / niet aanslaan

Aantal reacties: 20
Aantal maal bekeken: 3525

Gepost: 08-07-2006 19:31
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

peugeot partner hdi, met siemens sid801 inspuiting. motor geeft bij startpoging een keer de neiging tot aanslaan, maar doet dit niet. bij opnieuw starten zelfde ritueel. meting gegevens dik in orde. synchr tussen krukas en nokkenas is goed. geen storingen aanwezig.

reeds vervangen: motorebe

nokkenassensor

krukassensor

bm34

4 verstuivers

raildruksensor

sleutel opnieuw ingeleerd( word goed herkent, en ebe wordt gewoon vrijgegeven)

diverse bedrading doorgemeten

raildruk tijdens starten is goed.

distr staat op tijd.

help, zit op dood spoor.

Gepost: 08-07-2006 19:47
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Komt er brandstof in de cylinders? Worden de gloeispiralen heet?
Gepost: 08-07-2006 20:01
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

hij stuurt de verstuivers aan, want hij wil even aanslaan, dus er komt brandstof. gloeien doet een commonrail-diesel met deze buitentemp niet.
Gepost: 09-07-2006 02:04
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Weet je dat van het gloeien zeker? Hij zal niet (lang) voorgloeien, maar toch zeker de gloeistiften aanzetten totdat de motor ze zelf op temperatuur kan houden?
Gepost: 09-07-2006 03:43
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Harry zit je niet veel te diep man? Heb je de brandstof aanvoer gecheckd? Piepklein gaatje kan ook deze verschijnselen opleveren. Brandstof rail druk wel oke? Loopt ie wel als je brandstof in spruitstuk toevoegt? Weet dat het niet is aan te bevelen om ether te gebruiken, maar alleen om te kijken of ie dan wel pakt. Als timing oke is, zoals je aangeeft, blijft alleen brandstof over! Zou bijna zeker zeggen dat inspuitdruk te laag is, of pomp wordt toch niet vrijgegeven. Er zijn parameters bij die je reeds hebt vervangen die niet nodig zijn om te kunnen aanslaan.

En die gloeierij die volgens jou niet werkt bij dit weer, dat weet ik zo net nog niet hoor. Heb hier een 306 td staan met stukkene spiralen. Die slaat pas na lang doorstarten aan, ook in de felle zon..........

Sytze

Gepost: 09-07-2006 10:13
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

ik heb 320bar raildruk bij starten, dus daar zou die het op moeten doen. uit mijn hoofd gloeid ie boven de 20gr buitentemp niet meer, maar een hdi slaat zeker aan zonder te gloeien. op ether laten lopen heb ik nog niet geprobeerd, kan ik maandag nog wel even doen.
Gepost: 09-07-2006 10:17
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Harry ,

Is de motor onder het rijden gestopt of wilde deze niet meer aanslaan na stilstand?.

Zit er een Botsschakelaar op die mogelijk geactiveerd is.

Hans

Gepost: 09-07-2006 10:40
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

slaat niet meer aan na stilstand, motor schijnt ook te zijn schoongespoten(daarom is deze vervangen, stond water in). en een botsschak zit er niet meer op.
Gepost: 09-07-2006 13:40
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Hallo

ik heb ook een dergelijk probleem gehad toen was het de opvoerpomp in de tank.

als ie niet aanslaat moet er iemand met een rubber hamer op de onderzijde van de tank slaan tijdens het starten.

groet

Marco

Gepost: 09-07-2006 14:23
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

ja, dat kan, alleen een siemens inspuiting bij een partner heeft geen electr opvoerpomp.
Gepost: 10-07-2006 19:00
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

Wij hebben een 307 staan met dezelfde symptomen, ook een dw10td, met siemens inspuiting.

Ook deze heeft juiste brandstofdrukken, en synchronisatie van nokkenas-krukas. PPD uitgevoerd, wat bij een partner niet gaat, en deze geeft aan het kontactslot, schijnt vaker voor te komen. We hebben deze vandaag besteld, dus gaan we proberen.

Hou ons op de hoogte als jou probleem opgelost is, dan doe ik dat ook.

Gepost: 10-07-2006 20:19
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

heb zelf ook even aan het contactslot getwijfeld, maar ik heb gewoon alle spanningen die eruit moeten komen. vreemd genoeg heeft de auto het vandaag spontaan eventjes goed gedaan, helaas was dit echter van korte duur. maar ik hou je op de hoogte.
Gepost: 10-07-2006 22:55
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

wel " zuivere" diesel in de tank?

J.E

Gepost: 11-07-2006 18:51
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

yep, toen ie aansloeg liep ie ook uitstekend, reed zelfs perfect.
Gepost: 11-07-2006 22:27
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

uitlaat/inlaat systeem niet verstopt door los zittende delen?

anders kom je toch aan het meten met de scoop b.v of het krukassignaal goed blijft(beschadigde tandkrans) en de injektor-aansturing aanwezig blijft.

J.E

Gepost: 11-07-2006 22:44
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

We hebben wel eens gehad dat de startmotor te zwaar rondraaid en teveel spanning wegneemd bij een 307 HDI. Zodoende krijgt de auto een te lage spanning om nog aan te slaan. Weet alleen niet of dit bij een partner ook zo is. Startmotor maakte toen wel een bijgeluidje.
Gepost: 11-07-2006 22:52
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

kan, alleen met aanslepen doet ie het ook niet.
Gepost: 12-07-2006 09:15
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

aangezien hij het soms wel doet lijkt het mij een scheurtje in een printplaat van het regelapparaat of een relais.

Advies is relais cq regelkast met een vergrootglas te inspecteren op breukjes.

Gepost: 12-07-2006 12:40
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

regelapp zijn reeds vervangen.
Gepost: 14-07-2006 19:39
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

na het vervangen van de bedrading tussen de motorebe , en de brandstofdruk en de opbrengstregelaar loopt ie weer als een nieuwe
Gepost: 17-07-2006 01:17
Professional

Garageforum


Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen

En nu nog houwe zo!
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren