Vermogen valt compleet weg, schokt en bokt bij schakelen

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Renault
Merk
Renault
Model
Trafic
Type
Trafic II
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
1760
Gepost: 21-05-2019 20:56
Professional

dannybwr

Lid sinds: 27-02-2016
8 bijdragen

Goede avond,

 

Wij hebben een probleem met een Renault Trafic 2.0 Diesel (84KW).

Het betreft een Semi automaat uitvoering.

De auto start goed en loopt perfect stationair.

Zodra je weg rijdt merk je nog vrij weinig. Als de auto naar de 2e versnelling schakelt merk je al dat dit niet helemaal soepel gaat en van 2 naar 3 gaat zeer slecht. Het lijkt alsof de auto net voor het schakelmoment vol afremt waardoor je dus letterlijk door de auto heen wordt geschud.

Daarna gaat rijden en schakelen prima. Maar als je van half gas naar vol gas gaat, valt het vermogen weg voor een aantal seconden en gaat dan ineens weer door.

Zodra je 100/110 rijdt en je geeft plots volgas, dan schakelt de auto terug, valt de gasreactie compleet weg( het maakt niet uit op welke stand je het gaspedaal hebt) en gaat dan weer na een 2/3 seconden weer goed.

We hebben daarna wat dieper getest om te kijken wanneer het probleem zich het meeste voordoet en wat ons opviel is dat als je manueel schakelt en je houdt het toerental onder de 3000, dan schakelt de auto 'redelijk'. Zodra je over de 3000 toeren gaat en je schakelt, dan is het weer een enorme klap.

De auto geeft geen foutmeldingen. Hieronder de lijst wat wij allemaal hebben gedaan..:

 

De 3 computers uitgewisseld met een ander voertuig

EGR vervangen

Gasklep vervangen

4 nieuwe verstuivers

4 nieuwe gloeibougies

Egr koeler vervangen

Schakelrobot vervangen

Koppeling set vernieuwd

Roetfilter vervangen

Snelheidsensor in bak vervangen

Turbo druk regelaar vervangen

Map sensor vervangen

Nokkenas sensor vervangen

Krukassensor vervangen

Brandstoffilter vervangen

Hogedrukpomp vervangen

Vacuumpomp vervangen

Gaspedaal vervangen

Turbo vervangen

Uiteraard alles opnieuw ingeleerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Wij zijn compleet radeloos momenteel.

Wie komt met de oplossing?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening en tips.

Mvg Danny

 

Gemeten

Bedrading van gaspedaal naar stekker in de zekeringkast doorgemeten. Bedrading van stekker naar de ECU doorgemeten. ECU naar gasklep bedrading doorgemeten

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.