Slaat over op meerdere cilinders

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Seat
Merk
Seat
Model
Altea
Type
Altea
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009/9
Brandstof
Benzine
Reacties
62
Bekeken
2221
Gepost: 09-07-2018 17:14
Professional

HENKJCS

Diagnosetechnicus
JCS Service
Universeel

Lid sinds: 07-10-2015
156 bijdragen

Hallo.

Heb al een tijdje een probleem met deze Seat en zie door de bomen het bos niet meer.

Auto is op de terugweg vanuit buitenland als de motor in Duitsland in elkaar draait. Is een 1.8 TFSI met het wel bekende olieverbruik. in Duitsland is de motor vervangen voor een gereviseerde motor. Het ziet er allemaal keurig uit en verder rijd de auto ook wel goed. 

De klant heeft de auto meegenomen naar Nederland en de auto hield in rond de 2000 t/min. De klant is naar de VW dealer gegaan en die heeft 4 pen bobine's vervangen maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

De auto is hier in de werkplaats terecht gekomen en met uitlezen kwam ik de volgende fouten tegen:

P0328: klopsensor 1 (G61) signaal te hoog

P0300: misfire meerdere cilinders

P0301: misfire cil 1

P0304: misfire cil 4

P0302: misfire cil 3

Heb de fouten opgeslagen en gewist. Bij stationair is er niks aan de hand. Ook al vraag je vol vermogen houd de auto niet in. Bij deellast dan merk je wat rond 2000t/min. dan komt ook foutcode: P0328 terug.

Omdat de motor vervangen is hebben we deze sensor gecontroleerd en vervangen(is veel werk om bij te komen vandaar gelijk maar vervangen). We hebben de nieuwe sensor met 20NM vastgezet en ook gelijk de injectoren laten reinigen en testen ivm olieverbruik.

Alles weer terug gemonteerd en bij deellast nog steeds hetzelfde probleem. Eerst komt P0328 terug en na een tijd volgen de misfire codes.

Zit me nu af te vragen kan het zijn dat als de klop/pingelsensor ingrijpt er misfire's ontstaan?

Of word de klop/pingelsensor aangsproken door de misfire's? 

Tot nu toe gedaan:

Injectoren getest en gereinigd. Elektrode afstand bougies. Klopsensor vervangen. Motor en Bougies zijn in Duitsland vervangen. Bobines in Nederland allebei van het merk BERU.

Gr Henk

 

 

Gemeten

Elektrode afstand Bougies. Live data.

Uitgelezen met

SnapOn Solus Ultra

Foutcodes

P0328/P0300/P0301/P0304/P0302

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.