Nog geen abonnee?Neem nu een abonnement met 25% korting lees meer

Start goed , maar slaat niet aan

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Volkswagen
Model
Caddy
Type
Caddy
Carrosserie
gesloten wagen
Bouwjaar
2006/2
Brandstof
Diesel
Vermogen
77 kW
Motorcode
BJB
KM stand
122.500
Onderwerpen
Elektronica
Starten / niet aanslaan

Aantal reacties: 11
Aantal maal bekeken: 2295

Gepost: 15-11-2011 16:29
Professional

Andre72

Autotechnikus
Poelen Auto's Mook
Universeel

Lid sinds: 22-09-2009
54 bijdragen

Goede-middag

Heb hier in de werkplaats een VW Caddy staan met BJB motorcode staan.

Voertuig moet lang doorgestart worden alvorens deze aanslaat , voorgloeisysteem werkt

perfect na het vervangen van de gloeistiften .( dit was een storingsmelding die nu verdwenen is)

Na uitlezen komen de volgende storingen naar boven 

VAG code 16567 (P0183) Temparatuursensor brandstof systeem

VAG code 19463 (P3007) Nokkenassensor .

Beide componenten zijn reeds vervangen met orginele delen van VAG.

Ook heb ik de bedrading geheel doorgemeten vanaf motorregel module

op evt draadbreuken, niets gevonden . 

Toch blijven de code's terugkomen na het starten / lopen van de motor.

Weet op het moment niet zo goed meer waar ik het zou moeten zoeken

om het probleem te verhelpen , maar nu het kouder wordt gaat het aanslaan steeds moeilijker .

Uitgelezen met

Snap-on Solus

Gepost: 15-11-2011 16:39
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
5516 bijdragen

Nokkenassignaal met scoop controleren, evt tov krukassensor.

Wat geeft brandstoftemp in meetwaardes aan?

Gepost: 15-11-2011 18:45
Topmonteur

daniel

GARAGEBEDRIJF THEO DE JONG

Lid sinds: 15-01-2008
341 bijdragen

distributie timing contrleren

bedienings mechanisme nokkenaspositie

net wat Iwan aangeeft signalen controleren met scope ,meten bij e.c.u.

Gepost: 18-11-2011 11:56
Topmonteur

arieac

monteur
ac van egmond bosch car service
Anders/Overig

Lid sinds: 14-10-2008
422 bijdragen

foutcode: 16567 P0183
nl Voeler brandstoftemperatuur (G81) Onderbreking/kortsluiting met plus
du Geber für Kraftstofftemperatur (G81) Kurzschluss nach Plus
en Fuel temperature sender (G81) Interruption/Short to B+
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

Mogelijke verschijnselen:
De motor start slecht omdat de ingespoten brandstofhoeveelheid te laag is.

Mogelijke oorzaken:
G81 is kapot
De kabel naar de sensor maakt kortsluiting naar massa
Motorregelmodule
Er is een powerbox aanwezig

Mogelijke oplossingen:
Check / repareer G81
Check / repareer de kabel naar de sensor
Vervang Motorregelmodule
Verwijder de powerbox

Extra info:
Bij een Golf-4 TDI AJM zit (G81) aan de zijkant boven het vliegwiel in de retourleiding.
Bij de Caddy 3 is dit een vaker voorkomend probleem. De (G81) zit daar rechts naast het olifilter in de retourleiding van het brandstofsysteem.
 


 

mvg arie

Gepost: 18-11-2011 16:36
Topmonteur

pedroo


Lid sinds: 29-01-2009
6382 bijdragen

@Arieac.Ik geef altijd een link aan van G.Speek, veel minder werk.Pagina even bewaren en daarna uploaden.

Gepost: 18-11-2011 18:26
Topmonteur

foklop

DiagNerd
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 20-11-2007
3437 bijdragen

En ook een stuk aardiger voor Gerrit Speek. Enige bronvermelding is wel verdiend. Nu is het ordinair knippen / plakken. Zal best veel tijd van Gerrit in z'n site zitten.

Gepost: 19-11-2011 20:00
Topmonteur

arieac

monteur
ac van egmond bosch car service
Anders/Overig

Lid sinds: 14-10-2008
422 bijdragen

Mannen

jullie hebben gelijk (BRON GERRIT SPEEK ) was ik vergeten.

en wat betreft de link door sturen ga ik proberen .

maar om het ordinair te noemen .(bron Foklop)

ik zou het ook weer geen plagiaat willen noemen

ik probeer Andre72 te helpen , en Gerrit kan ook plakken hoor (Bron: Ross-Tech)

mvg arie

Gepost: 19-11-2011 23:16
Topmonteur

pedroo


Lid sinds: 29-01-2009
6382 bijdragen

arieac schreef:

Mannen

jullie hebben gelijk (BRON GERRIT SPEEK ) was ik vergeten.

en wat betreft de link door sturen ga ik proberen .

Hoi Arie.Ik kijk bij bepaalde storingen soms even op de site van G.Speek. heb hem als snelkoppeling op bureaublad staan. Indien iets interessant is voor de topic, sla ik pagina met foutcode ed op en tijdens een reaktie op topic ,klik je bladeren aan,opent de pagina van G.Speek en kun je betreffende pagina eenvoudig uploaden.Nu wordt automatisch de link van Speek er bij gezet.Ordinair vind ik ook iets te ver gaan, gaat om de intentie om iemand te helpen.

gr pedro

Gepost: 20-11-2011 08:46
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
5516 bijdragen

Je kunt ook het iccontje van het link invoegen gebruiken. Die staat als 5e van links als je een reactie typt.

Gepost: 20-11-2011 19:54
Topmonteur

arieac

monteur
ac van egmond bosch car service
Anders/Overig

Lid sinds: 14-10-2008
422 bijdragen

gaan we doen bedankt voor de tips

zie link.

mvg arie

Downloads (1)

  • vag-com-uitleg---tips---trics.mht


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Gepost: 22-06-2013 17:41
Professional

echtefries


Lid sinds: 21-11-2007
54 bijdragen

Hallo mede forumleden.

Hoe is het afgelopen met de caddy?

Ik heb hier namelijk het zelfde type caddy staan met foutcode 19463.

Heb de nokkenas positiesensor vernieuwd maar geen resultaat,

daarna bedrading doorgemeten op draadbreuk tussen sensor en ecu.

Geen draadbreuk en dus maar een andere ecu geprobeerd maar zonder resultaat.

Distributie staat op tijd.

Als ik in vag com op de scoop druk is er geen signaal van de nokkenas sensor.

Tot slot heb ik nog een nokkenas sensor van een sloop motor geprobeerd, dit ook zonder resultaat.

De storing is er in gekomen na een half uurtje boodschapjes doen, had daarvoor 3/4 uur op de snelweg gereden zonder problemen.

Zou het massavliegwiel hier ook nog een vinger in de pap hebben??

Gepost: 22-06-2013 18:36
Topmonteur

iwan

Diagnose technicus
Autobedrijf Wout Bouman
Universeel

Lid sinds: 04-09-2008
5516 bijdragen

Beter is om je eigen topic aan te maken
U dient ingelogd te zijn om te kunnen reageren