p0171

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Volkswagen
Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Polo IV
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012/5
Brandstof
Benzine
Reacties
29
Bekeken
3115
Gepost: 12-10-2018 08:54
Professional

Guusauto

Chef werkplaats
Guusauto-service
Universeel

Lid sinds: 28-08-2012
21 bijdragen

Beste

ik heb foutcode p0171

16555    P0171     (de overeenkomstige 'oude VAG code' is: 00558)

  Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nlRegeling Brandstofmengsel Bank 1    systeem te arm/mager/zuinig

  • Het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof
  • Brandstofaanvoer onjuist
    • brandstofvoorraad te laag is op peil gezet
    • brandstoffilter vervuild is vervangen
    • verkeerd brandstoffilter dubbel check is goed
    • brandstofpomp vuil of defect druk gemeten 4 bar is goed ook na 10 minuten 3,5 bar
    • injector(en) vervuild of kapot zijn ultrasoon gereingd geen resultaat
  • Te veel lucht
    • luchtlek voor de gasklep zit geen lmm op
    • onderdruk systeem is lek met rookmachine systeem getest
    • te veel olie op een in olie gedrenkt luchtfilter
    • olie is op peil luchtfilter nieuw
    • oliepeilstok en/of oliedop sluiten niet goed af
    • middels uitwisseling uitgesloten
    • de EGR lekt lucht nvt
    • de LMM (G70) is vuil of defect nvt
    • een lek na de LMM nvt
    • de sensor voor de barometrisch buitenluchtdruk is defect inlaatdruk/temperatuur sensor vervangen
    • (N112) lekt
  • Lambdaregeling defect
    • lambdasensor voor de katalysator (G39) is defect is vervangen
    • bedrading en/of aansluitingen van/naar (G39) defect
  • Uitlaat defect
    • katalysator lekt, defect is vervangen
    • uitlaat lekt niet
    • kortom veel gedaan
    • ook is de distributieketting op timing gecontroleerd met scoop
  • wat mij opvalt is dat als ik de motor op 2000 toeren houdt hij automatisch naar 2300-1700 tpm gaat
  • ook zie ik op de 4 gasmeter dat lampda getal 1,6 aangeeft (veel te arm)
  • terwijl de motor op 2000 tpm gehouden wordt en de motor begint in te zagen de spanning op alle injectoren wegvalt
  •  
  • de gasklep is ook schoongemaakt in ingeleerd
  • bougie,s zijn ook vervangen
  • bij de dealer gecontroleerd of er een update was maar er staat de nieuwste versie op
  • er is compressie gemeten en cilinder lektest ook goed

 

Gemeten

absolute druk inlaatspruitdruk 32kpa bij lopende motor

Uitgelezen met

vcds hella gutmann

Downloads (1)

  • polo.jpg


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.