Gepost: 27-02-2019 14:29
Lid sinds: 07-06-2011
149 bijdragen
Heren,
Ik zit met het volgend probleem. Een concullega brengt een Alfa 159 ZAR93900007084013 binnen met een nieuw vervangen alternator, maar laadt nog steeds niet op.
Na een eigen diagnose denk ik dat ook deze nieuwe geplaatste alternator ook stuk is. er komt namelijk een verbrande geur vandaan. ik heb ook wel corrosieschade gevonden in de stekker van de motorecu.
De spanningsregelaar van de alternator heeft wel nog 1 draad die gaat naar de "boordnet ecu" volgens dit schema.
Wat is de functie van die draad van de alternator, om aan te geven dat deze mag beginnen laden?
ik heb hier een schema van het systeem als bijlage.
Wat bedoelen ze in dit schema met "boordnet ecu" de motorecu?
Want die draad loopt alvast niet door naar de motor ecu klem 19. dus zou ook nog durven zeggen draadbreuk. maar dan moet ik zeker zijn wat de functie is van die draad.
Spanning stijgt met 0.4 volt bij volgas geven. naar 12.9V
Uitgelezen met
Maxisys
Downloads (2)
- alternator.png
- img_5673.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen