Gepost: 22-09-2010 23:31
eng
Eigenaar/Diagnose
Autobedrijf Robroch
Lid sinds: 02-09-2008
64 bijdragen
Klacht: Stationair te hoog ca 1200 o/min, gas slecht te regelen van stationair tot 2000 o/min.
Reeds gedaan:
-Stat.stelmotor vervangen
-Gasklephuis gereinigd,gecontroleerd
-Potentiometer gasklep gemeten (volgens Autodata en Bosch KTS gegevens)
-Vacuum slangen en lekages gecontroleerd
- Uitgelezen met Bosch KTS,geen foutcodes, meetwaarden normaal.
- Spanningen en massa stuurapparaat gecontroleerd
- Adaptie en stationair regeling reset (met KTS)
- Accu nacht afgekoppeld
Vorige week mee bezig geweest, na veel proberen van diverse dingen testen etc was het toerental in eens weer keurig, en goed te doseren. Na aantal dagen komt de klacht weer terug. Vandaag bezig geweest met div. metingen en hetzelfde gebeurt weer. Stationair toeren is weer gezakt maar nog wel wat te hoog ca 1000 o/min.en nog steeds slecht te doseren.
Lijkt als of de ECU ontregelt is. Heb bij BBA-reman gelezen dat dit wellicht wordt veroorzaakt word door spannings probleem ??? Maar al mijn spanningen zijn goed.
Ook las ik op dit forum over ontregelde ECU`s (bij audi A6). Is dit de oorzaak,of kan het toch minimale afwijkingen in de gasklepsensor zijn??? Iemand met ervaring ???
Bedankt..
Gemeten
Gaskleppotentiometer, Tempsensor,onderdruk.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
geen
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken