Gepost: 29-04-2011 11:35
fonske
technischspecialist
Universeel
Lid sinds: 06-10-2010
78 bijdragen
Hoi
Heb hier een Audi A3 1.9 TDI 130pk pompverstuiver met het volgende probleem.
De auto houd in tot ongeveer 2500 toeren daarna trekt hij normaal.
De auto start,loopt rijdt verder goed.
Het lijkt dat de de turbo niet goed op gang komt onder de 2500 toeren.
Heb het volgende gecontroleerd of gemeten:
- Vlinderpompdruk zijkant kop stationair 5 bar op toeren 9bar.
- Vaccuum 0.25 bar stationair
- EGR systeem gecontroleerd niet vervuild., sluit goed.
- Nominale ladedruk (testkast) stationar 1050 hPa.
- Gemeten ladedruk (testkast) stationair 995 hPa.
- Nominale luchtmassa 260mg/S EGR klep open 54%)
- Gemeten luchtmassa 259mg/S (EGR klep open 54%)
- Nominale luchtmassa 260mg/S (EGR klep dicht)
- Gemeten luchtmassa 421mg/S (EGR klep dicht)
Wanneer ik ga rijden en optrek boven 2500 toeren volgas meet ik het vogende:
- Nominale luchtmassa 850 mg/S.
- Gemeten luchtmassa 900-1000 mg/S.
- Nominale ladedruk 2000 hPa.
- Gemeten ladedruk 2200 hPa
Als ik optrek vanaf 1500 tot 2500 toeren loop de turbo druk tot ongeveer 1.5 bar en de lucht massa is vergelijkbaar. tussen nominaal en gemeten zit een groot verschil.
Wanneer ik de turbo handmatig met constant vaccuum bedien heb ik hetzelfde probleem.
Het variable gedeelte van de turbo werkt ook gewoon soepel. ik denk zelf ook niet dat het probleem in de turbo zit maar misschien dat de motor te weinig brandstof krijgt onder de 2500 toeren.
of zou de uitlaat misschien dichtzitten?
wie weet raad
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
geen foutcodes
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken