Gepost: 08-04-2014 12:24
VandenBosch
Depannage Van den Bosch
Universeel
Lid sinds: 25-03-2013
155 bijdragen
We hebben hier een audi A3 in onze werkplaats staan met volgend probleem:
Klant stond in de file, wilt terug vertrekken en kan geen gas meer geven. De klant raakt nog net op de pechstrook waar ze de wagen stillegt.
Wagen afgesleept naar onze garage, wagen start & slaat aan maar valt na enkele seconden stil. Gas geven is onmogelijk. (begint dan te stompen en valt stil)
Op start pilot draait de wagen wel goed en kan je gas geven (zolang je inspuit)
Storingen uitgelezen, geen storingen aanwezig.
Brandstofsysteem gecontroleerd, geen verstroppingen, lage druk pomp werkt goed, brandstofdruk is wel te laag.
Na wat zoekwerk de vacuumleiding op de turbo losgehaald (voor de schoepverstelling), wagen draait weer, je kan weer gas geven (motor hapert wel lichtjes bij gas geven) Van zodra de vacuum er weer wordt op gezet valt enkele seconden later de motor stil.
Hetzelfde met de elektrische fiche die er opzit, trek je die los en start je, kan je weer gas geven.
Doe je dit bij de "pressure convertor" (onderdeel nr. 1K0906627B) kan je ook gas geven. Deze gaat van de luchtfilter & vacuumpomp naar de bewuste klep van de turbo.
Ons idee was dus de vacuumklep op de turbo die stuk is, maar kan iemand me dit bevestigen dat het hieraan kan liggen, aangezien we het raar vinden dat hier geen storing in het systeem zit. En aangezien het toch allemaal best wel wat centjes kost willen we graag zeker zijn.
Gemeten
storingscodes, brandstoffilter, lage druk pomp, brandstofleidingen, hoge druk pomp op vijlsel gecontroleerd, injector retour test
Uitgelezen met
VAGCOM & SPCmax
Foutcodes
GEEN
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen