Gepost: 29-03-2018 00:00
Lid sinds: 28-03-2011
16 bijdragen
Beste technici,
Ik heb hier een Audi A3 8P met een R32 motor. Auto start goed, trekt goed en reageert goed op het gas. Enige wat aan te merken is dat de auto bij lage toerentallen soms aanvoelt alsof je op een boot zit terwijl je niet echt merkt dat de motor inhoudt.
Auto is uitgelezen en foutcodes gewist, pas na 110km kwamen de volgende foutcodes terug:
17819 cilinderrij 2: secundaire luchtinblaassysteem P1411 - 002 - Doorlaat te klein MIL aan
17831 cilinderrij 2: secundaire luchtinblaassysteem P1423 - 002 - Doorlaat te klein MIL aan
16395 - cilinderrij 1: nokkenasverst. rinchting laat; P0011 - 008 - voorgeschr. waarde niet bereikt - geregeld
Ook is bij het decelreren een heel licht schokkend gevoel waarneembaar. Klant heeft de auto zo gekocht en rijdt er al 2 jaar en ongeveer 15dkm mee rond. Wij hebben de auto ingeruild en willen de auto nu correct afleveren. Het vermoeden zit dat het probleem in de ketting zit. Ook als we naar de waardes kijken van de offset van de inlaatnokkenas zitten deze bijna op de grens. De foutcode 16395 duidt op de N205, de actuator voor nokkenasverstelling inlaat. Deze geeft echter een offset van -6.0 graden kw aan en mag maximaal -8.0 graden kw zijn, hoe komt het dan dat hier na circa 110km toch een foutcode wordt veroorzaakt?
Iemand nog een idee waar naar te kijken of hoe verder te meten? of waar het rare "boot" gevoel vandaan komt? Hoe de foutcode veroorzaakt wordt?
Eventuele 2 kanaals scoop is aanwezig.
Gemeten
Zie bijlage, uitgelezen op foutcodes en meetwaarden uitgelezen.
Uitgelezen met
VCDS
Foutcodes
17819, 17831, 16395
Bijgewerkt door WDO op 29-03-2018 00:05
Downloads (2)
- diagnose-a3.mp4
- meting-a3.jpg
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken