Gepost: 12-01-2020 20:48
Dieter026
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 13-11-2016
486 bijdragen
Hallo,
De Audi is terug in de werkplaats. Met hetzelfde probleem als voordien. Ik heb over deze wagen al eens topic gemaakt. Na lang zoeken bleek dat het pennetje van de raildruksensor in de connector aan de motor-ecu niet genoeg klemkracht had. Uiteindelijk is de complete kabelboom in de motorruimte vervangen door een nieuwe (origineel Audi). Na het vervangen van de kabelboom doet het probleem zich terug voor. De klemkracht is van de pennetjes zijn in orde. Heb me er nu een tool voor gekocht. De motor slaat goed aan, draait stationair goed. Als je optrekt met de wagen en in het toerental gebied rond de +- 3800 tr/min komt dan houdt de motor in. Als je de wagen uitleest, heb je volgende foutcodes: P130A, P0301, P0303, P0304, P0302, P0300. De foutcodes van cilinderoverslag ontstaan allemaal tegelijk. Motor-ecu: 8V0 906 264F.
Ondertussen zijn wel al wat onderdelen vervangen.
- meerdere malen 4 bougie's
- 4 bobines
- katalysator
- lambdasondes voorste en achterste (origineel)
- injectoren zijn getest en goed bevonden
- map-sensor op inlaatspruitstuk.
- kabelboom motorruimte
- hogedrukpomp (benzine)
- afstelling wastegate turbo
Ik verdenk nog de nokkenas, ik ga met een wps500 van pico gaan meten.
Heeft iemand al ervaring met zulke foutcodes?
Grtz,
Dieter
Uitgelezen met
VCDS, texa
Foutcodes
P130A, P0301,P0302,P0303,P0304,P0300
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen