Gepost: 13-12-2009 21:08
Lid sinds: 11-06-2007
57180 bijdragen
Audi A3 met 2.0 tdi AZV en versnellingsbak s-tronic HXS km-stand: 82500 heeft volgend probleem:
De motor schokt hevig bij het rijden op koppel, bv. aan 50km/h in 4 optrekken. Dit enkel vanaf een motortemp. van ong 70°C.
De wagen heeft geen foutcodes.
Op km-stand 78000 is het vliegwiel vervangen, op km-stand 80000 een nieuwe cilinderkop en de turbo is gereinigd geweest.
Het probleem deed zich voor vanaf km-stand 82000.
De kabelboom van de cilinderkop is vervangen, nieuwe brandstoffilter, nieuw motorregelapparaat, magneetklepblok eens met een andere auto gewisseld, maar probleem blijft.
Het brandstofverbruik ligt behoorlijk hoog.
De gemeten brandstofdruk aan de tandempomp is stationair ong. 3 bar, bij het schokken tijdens het rijden ong. 7 bar stabiel, op 4000tr/min ruim 11 bar.
Bij het vervangen van de cilinderkop zijn de dichtingen van de pompverstuivers vernieuwd.
Opvallend is dat de inspuittijd van de na inspuiting continu snel verlengd en verkort wordt tijdens het schokken, dit met de scoop gemeten.
De norm. laaddruk dat onder parameters gelezen wordt gaat dan ook zeer snel op en neer tijdens het schokken, De werkelijke laaddruk probeert dit te volgen maar op een trager tempo
Iemand dit al voor gehad, of een gedacht wat de oorzaak is?
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen