Motorolie in interkoeler.

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A3
Type
TYPE 8P
Uitvoering
-
Bouwjaar
2004
Brandstof
Diesel
Reacties
5
Bekeken
1773
Gepost: 29-12-2015 15:09
Professional

PLC

Master Technician
PLC
Universeel

Lid sinds: 14-04-2015
7 bijdragen

Hallo,

Even de historiek van deze wagen meegeven.

5/2015 is de EGR klep vervangen. (onderdruk-gestuurde klep) 155.000 km.

6/2015 is de turbo vervangen. Turbo verstelling zat mechanisch vast, dus gaf te veel druk. Er zat toen geen overdreven olie in de leidingen. 165.000 km.

Sinds dan klacht dat er motorolie lekt aan beide zijde's van de intercooler.

Deze zijn inderdaad zeer vettig, en bij lossen komen er inderdaad druppels olie uit.

Alles reeds uitgekuist, er blijft olie komen op de deze punten.

Nu, 185.000 km. EGR klep opnieuw kapot gegaan, bij open slijpen van de EGR klep komt er heel erg veel olie uit, en het membraam is vergaan van de olie.

Ook de Gas-klep, die er juist boven zit hangt onder de olie.

Inlaatcollector die daar boven zit hangt ook vol olie.

Turbo gedemonteerd en laten controleren, daar komt het niet van.

Carterventilatie op kleppendeksel komt 'damp' uit, geen druppels. (deze gaat naar de buis tussen luchtfilter en turbo, van daar vertrekken ze naar de turbo)

Wat mij wel opvalt, is dat deze wagen wel behoorlijk druk opbouwd als je de olievuldop los maakt.

Vergeleken met een andere 2.0, deze bouwt ook druk op, moeilijk te zeggen of deze al dan niet afwijkt.

Geen foutcode's en geen vermogenverlies.

Deze olie kan toch alleen maar van de turbo, of de carterventilatie komen?

Of ze zat er nog in en komt er nu uit, maar dit moet toch stoppen op een bepaald moment?

Hier blijft er maar bij komen ..

 

Iemand een idee? Tips?

 

Gr,

 

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken