Gepost: 25-06-2015 10:05
PLC
Master Technician
PLC
Universeel
Lid sinds: 14-04-2015
7 bijdragen
Hallo,
Juist de koppeling-kit vervangen van een A3, MJ 2005, 2.0 TDI (6 versnelling), 100 kw. Motor AZV.
Kit is van LUK, en omvat een 2 massavliegwiel, koppeling, drukgroep en hydraulische druklager. (compleet dus)
Bij deze modellen (6 speed) zit de hydraulische druklager in de bak, en de ontluchting juist er buiten.
Koppeling is met overdruk (toestel dat druk zet op het rempotje) ontlucht.
Echter, de eerste halve slag doet de koppeling niks en dan onderaan alles.
Heel erg kort dus en niet wat ik verwachte van een nieuwe koppeling.
Koppeling is vervangen omdat deze ook kort was, en omdat de pedaal soms mee bewoog tijdens het rijden en gas loslaten.
Koppeling was bij demontage gezien ook versleten.
Alles is gemonteerd volgens de regels van de kunst.
Naar mijn inzien zit er toch nog lucht in het systeem of is de cilinder aan de pedaal niet OK.
Iemand hier ervaring mee?
Speciale truk om te ontluchten misschien?
Of toch de cilinder aan de pedaal vervangen? (extra kosten)
PS: koppeling, motor en bak is hetzelfde op een golf V, met 2.0 TDI en 6 speed.
Groeten,
Pieter
Bijgewerkt door plc op 25-06-2015 10:37
Bijgewerkt door plc op 25-06-2015 11:16
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen