Gepost: 23-02-2017 02:33
Lennart
Directeur / eigenaar
Car Fixed
Lid sinds: 14-07-2012
2 bijdragen
Klant kwam met klacht dat de auto slecht liep.
Hij was al op meerdere plekken geweest en overal werd hem verteld dat de ketting vervangen moest worden.
Deze was goed hoorbaar en leek het logisch dat hij niet mooi liep omdat deze te lang was of versprongen zou kunnen zijn, dus de ketting vervangen intussen ook nog wat andere kleinigheden gemaakt.
Na alles vervangen en weer in elkaar gezet te hebben leek de auto in eerste instantie goed tot het moment kwam dat hij echt goed warm was en kwam het gebok van de motor terug.
Deze uitgelezen en gaf aan nokkenaslaatverstelling uitlaat waarde niet behaald. Op advies van een vw monteur de stekker van de aansturing nokkenasversteller los getrokken en ging toen plots zeer strak en netjes stationair lopen.
Na wat discussies maar besloten de nokkenasversteller van de uitlaat te vervangen van 630,- maar dit mocht niet helpen.
Nu weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat te doen. Durf niet ook nog eens de versteller van de inlaat te vervangen of de aansturing ervan.
Verder loopt de auto op toeren echt ontzettend mooi maar is het stationair om te huilen.
Is er misschien iemand die een manier weet om met zekerheid te kunnen zeggen of de nokkenasversteller kapot is of niet..?
Uitgelezen met
vcds
Foutcodes
P0015
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken