Gepost: 22-06-2020 11:52
Camaro
Eigenaar/Monteur/Verkoper
Custom car center
Universeel
Lid sinds: 30-06-2016
326 bijdragen
Goedemorgen,
Ik heb hier een audi a4 b7 staan van een klant 2.0 TDI BRE motorcode. deze auto is erg veel aan gesleuteld door een andere garage oa een ''gereviseerde'' automaat nu is het probleem met deze auto boven de 2000 toeren schokt hij. er waren geen foutcodes voorheen dus het was lastig zoeken. ik heb zoveel mogelijk waardes gecontroleerd met vagcom en met mijn launch tester. en ik zag geen gekke waardes.
Ik kan met proefrijden niet duidelijk opmerken of het uit de motor of uit de bak komt. nu bracht de klant de auto vandaag voor een andere reparatie en met het verzoek toch nog even verder te kijken naar het schokken.
ik vond in de computer nu de code P0234 overboost.
dus ik ben het turbo systeem gaan controleren. nu kwam ik de actuator tegen van de inlaatwervel kleppen. deze reageerd niet als ik hem test met de vacuum tester en lijkt dus lek. met het slangetje afgedopt lijkt het wel beter en dan trekt hij ook gelijkt de actuator van de turbo aan.
echter als ik even gereden heb dan staat er geen vacuum meer op het slangetje
ik had eerst bv ook vermoedens van een dicht geslipte roetkat, maar ik denk dat het ik het eerst in dit verhaal moet zoeken
de p0234 komt niet terug en is waarschijnlijk veroorzaakt door doortrekken met een koude motor in de lage toeren.
iemand met dit bijltje gehakt ?
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken