Foutcode P2015

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A4
Type
TYPE 8K
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011
Brandstof
Diesel
Reacties
24
Bekeken
2666
Gepost: 14-05-2019 14:57
Professional

joseph

Lid sinds: 06-10-2008
146 bijdragen

Deze auto geeft de volgende foutcode
vervangen is regelaar schakelklep(03l 129 086 ) - probleem niet opgelost motorlampje is terug gaan brangen - foutcode gewist en komt telkens terug. Dan aluminium reparatieset geplaatst maar probleem blijft hetzelfde


18447    P2015

  Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.
nl     Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1    onaannemelijk signaal
du     Geber Saugrohrklappenstellung    unplausibeles Signal
en     Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)    Implausible Signal

Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Mogelijke verschijnselen:

    Verlies van vermogen
    Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

    Klep Inlaatspruitstuk defect
    Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect
    Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist
    Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

Mogelijke oplossingen:

    Check / vervang Klep Inlaatspruitstuk (tandwieltjes kunnen beschadigd zijn)
    Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk
    Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

Extra info:

    In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen
    De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten
    Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd
    Van toepassing op alle 3.0lt V6 TDI commonrail blokken. Dat hij de onderste aanslag niet bereikt komt meestal door een versleten kogelkopje. Hier is een reparatieset voor te krijgen 059 198 212 en kost ongeveer 16,40 ex btw bij de dealer. Links en rechts een reparatieset gemonteerd en alles draait weer probleemloos zonder fouten.

 

Uitgelezen met

VDCS

Foutcodes

P2015

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen