Gepost: 15-05-2022 22:57
Calit10
Directeur / eigenaar
E-Motive
Anders/Overig
Lid sinds: 28-06-2019
10 bijdragen
Symptomen: slecht starten in de morgen of wanneer auto paar uur heeft stil gestaan. Meestal start die na 2de/3de startcyclus maar dan heel onrustig, blijft even hangen in de 200/300rpm schiet dan naar 1200rpm en na een halve minuut draait hij rustig met enkele lichten schokken. Vanaf wagen 5minuten heeft gereden is er niets aan de hand behalve wat witte rook uit de uitlaat.
Via VCDS geen foutmelding te bekennen in de motor ECU.
Op 1ste zicht leek het een brandstofdrukprobleem. Filter vervangen en drukmeting op de rail lijkt ok.
Nadien toch koelvloeistoftemperatuursensor vervangen > niet OK
Hogedrukpomp omgewisseld > niet OK
Timing gechecked > is OK maar nokkenas vertoonde wat slijtage sporen??? Meteen vervangen en alles terug gemonteerd.
Hij starten dan wel meteen en de eerst volgende dagen. Maar naderhand keerde de originele symptomen weer langzaam maar zeker terug.
Deze keer wel een DTC: "17927/P1519/005401 - Camshaft Adjustment Bank 1: Malfunction"
Soms komt er een foutmelding bij van de NOX sensor: Signal to High maar is waarschijnlijk te wijten aan de hierboven vermelde probleem.
Van plan om de nokkenaspositiesensor en nokkenasverstellersensor te vervangen en de timing te dubbelchecken. Of heeft iemand wat meer expertise over deze geval?
Alvast bedankt allen
Gemeten
Misfires, low fuel pressure, high fuel pressure, Camshaft Intake Adjustment (is 0,5 - 1KW)
Uitgelezen met
VCDS en Autel Maxicom
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken