Gepost: 14-08-2013 12:44
VandenBosch
Depannage Van den Bosch
Universeel
Lid sinds: 25-03-2013
155 bijdragen
We hebben hier een audi a5 in onze werkplaats staan waarvan de hoge druk brandstofpomp stuk was (ijzervijlsel in het systeem)
Dus we hebben alles vervangen, 2x elektrische brandstofpomp, brandstoffilter, hogedruk pomp, 6injectoren, leidingen gespoeld, brandstoftank gespoeld, ...
Nu alles gemonteerd, als de motor koud is draait deze redelijk mooi. Nu wanneer deze begint op te warmen begint hij stationair slecht te draaien en gisteren zelfs stilgevallen na +-1uur rijden. Vanmorgen terug geprobeerd en deze startte terug vanzelf.
Wanneer de wagen slecht draait is het net of hij draait soms op 4 of 5 cilinders.
Bij het uitlezen komt er een storing boven dat de raildruk te laag is en een storing op de roetfilter Roetfilter gaf ook een storing eerst maar deze is niet meer terug gekomen na een tijd op de snelweg te rijden.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Mijn eerste idee was de brandstofdrukregelaar maar wanneer ik deze uitmeet met de multimeter kloppen de waardes.
Gemeten
Injectoren getest,
brandstofdruk (inderdaad te laag),
brandstoffilter vervangen, brandstofdrukregelaar uitgemeten.
Uitgelezen met
VCDS Vagcom
Foutcodes
p0087 Raildruk te laag
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen