Brandstof raildruk te laag

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A5
Type
TYPE 8T
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008
Brandstof
Diesel
Reacties
8
Bekeken
5068
Gepost: 14-08-2013 12:44
Professional

VandenBosch


Depannage Van den Bosch
Universeel

Lid sinds: 25-03-2013
155 bijdragen

We hebben hier een audi a5 in onze werkplaats staan waarvan de hoge druk brandstofpomp stuk was (ijzervijlsel in het systeem)

Dus we hebben alles vervangen, 2x elektrische brandstofpomp, brandstoffilter, hogedruk pomp, 6injectoren, leidingen gespoeld, brandstoftank gespoeld, ...

Nu alles gemonteerd, als de motor koud is draait deze redelijk mooi. Nu wanneer deze begint op te warmen begint hij stationair slecht te draaien en gisteren zelfs stilgevallen na +-1uur rijden. Vanmorgen terug geprobeerd en deze startte terug vanzelf.
Wanneer de wagen slecht draait is het net of hij draait soms op 4 of 5 cilinders.

Bij het uitlezen komt er een storing boven dat de raildruk te laag is en een storing op de roetfilter Roetfilter gaf ook een storing eerst maar deze is niet meer terug gekomen na een tijd op de snelweg te rijden.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Mijn eerste idee was de brandstofdrukregelaar maar wanneer ik deze uitmeet met de multimeter kloppen de waardes.

Gemeten

Injectoren getest, brandstofdruk (inderdaad te laag), brandstoffilter vervangen, brandstofdrukregelaar uitgemeten.

Uitgelezen met

VCDS Vagcom

Foutcodes

p0087 Raildruk te laag

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen