Gepost: 11-02-2018 14:10
Lid sinds: 04-01-2014
35 bijdragen
Audi a5 binnengekregen met niet lopende motor. Zit een zwaar punt in de motor, hierdoor hebben ze zelfs de startmotor verbrandt. Alle bougies eruit gedraaid, opnieuw rondgedraait/ gestart en dan zie je dat er een laagje benzine in cilinder 3 komt te staan. Conclusie lekkende injector (benzineslag??) Cilinderkop demonteren, tijdens demonteren de distributietiming gecontroleerd, inlaatnokkenas nogal van tijd af! Blijkt na demontage van cilinderkop alle 8 de inlaatkleppen krom te zijn. Zie geen hoogteverschillen in de zuigers, dus neem aan dat er geen kromme drijfstang in zit. Ook is er geen aantasting aan de cilinderwanden. Heb alle 4 de zuigers op gelijke hoogte gezet en met olie gevuld, en hierbij ook geen afwijkingen. ( bij 80000km al zuiger modificatie gehad bij de dealer) Ik ga er dus vanuit dat het onderblok goed is, en er alleen schade is aan de cilinderkop. Moet zeggen dat de afgetapte olie wel naar benzine rook. Ook heb ik geconstateerd dat het zeefje van de lagerbrug (voorzijde nokkenassen) kapot is. Is dit de oorzaak van het verspringen van de ketting? Vervangen jullie alleen de distributieketting of ook de balansasketting/oliepomp ketting? Wat zou jullie reparatieadvies zijn? Ik kan er natuurlijk ook een revisiemotor inhangen, alleen als ik deze goedkoper gemaakt kan krijgen scheelt het natuurlijk... Neem aan dat ik hier te maken heb met twee problemen, een lekkende verstuiver en een versprongen ketting, of zouden jullie dit aan elkaar kunnen linken?
Grt Patrick
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken