Gepost: 21-06-2023 09:49
Lid sinds: 28-03-2011
16 bijdragen
Via via heb ik een S5 binnengekregen waar een andere motor geplaatst is. Na een uitgebreide check in de fabrieksdocumentatie ben ik er achter gekomen dat er 2 verschillende type CAUA 4.2FSI motoren zijn, namelijk met een kunststof inlaat en een aluminium inlaat. De motor welke nu in de auto is ingebouwd, is van een aluminium inlaat naar een kunststofinlaat omgebouwd. Hier waren diverse aanpassingen voor nodig maar deze zijn inmiddels uitgevoerd. Echter kom ik er niet helemaal uit hoe de vacuumleidingen aangesloten horen te zijn. Betreft de aansturing van de wervelkleppen in de onderste inlaatspruitstukken. Ik heb al ingelogd via pass tru en op VIN gezocht maar de tekeningen welke ik hierbij te zien kreeg lijken niet overeentekomen met de werkelijkheid. Het gaat mij voornamelijk om het onderdrukreservoir (2 aansluitingen, nummer 6 op de Audi tekening) welke onder het inlaatspruitstuk zit. Weet er toevallig iemand raad? Of heeft er toevallig iemand een dergelijke auto in de werkplaats staan die een paar detail foto's kan maken?
Heb ook al gekeken op internet bij motoren welke te koop staan, maar kan het net niet zien omdat het de aansluitingen onder de inlaat betreft.
Gemeten
Pass thru geraadpleegd
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
nvt
Downloads (1)
Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken