Gepost: 11-05-2012 12:28
turbopowerpatje
Diagnose technicus
Universeel
Lid sinds: 12-10-2011
169 bijdragen
Hebben hier een A6 van 2009 met een 2.8 V6.
Deze geeft een fout op de secundaire luchtpomp.
De auto houd ook in en de motor loopt een beetje ruw stationair.
Ook is er een soort tik geluid hoorbaar, alleen als de kap open staat.
De pomp is getest op water en of ze werkt met externe voeding, ook het relais dat hem aanstuurt werkt naar behoren.
Er zijn geen lekkages in de slangen hoor of voelbaar.
Er zitten zover wij kunnen zien geen vacuum/electronische aansluitingen op de terugslagkleppen die naar de uitlaatspruitstukken gaan.
iemand enig idee hoe je deze kleppen kunt testen?
Of kent iemand deze problemen?
log van VAG-com als extra info:
Thursday,10,May,2012,09:03:32:52995
VCDS Version: Release 11.11.3
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F2 910 552 C HW: 4F0 907 552 A
Component and/or Version: 2.8l V6 FSI 0030
Software Coding: 0105000C02070120
1 Fault Found:
001041 - Secondary Air Injection System
P0411 - 000 - Incorrect Flow Detected - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Mileage: 50660 km
Time Indication: 0
Date: 2012.05.04
Time: 19:42:29
Freeze Frame:
RPM: 1568 /min
Mass Air / Rev.: 370.6 mg/str
Temperature: 34.5°C
Part Throttle
Load: 70.2 %
Speed: 22.0 km/h
Readiness: 0010 0001
Uitgelezen met
VAG-com en KTS550
Foutcodes
P0411
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen