Foutcode P164D Oliedrukschakelaar foutieve functie

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A6
Type
TYPE 4F
Uitvoering
-
Bouwjaar
2010/5
Brandstof
Benzine
Reacties
8
Bekeken
1809
Gepost: 14-09-2018 14:19
Professional

Wester321


Universeel

Lid sinds: 08-10-2013
3 bijdragen

Bij opnieuw starten bij warme motor is oliedruk stationair te laag (0,5 bar) en blijft, zolang motor stationair blijft lopen, ook (te) laag. Na verloop van tijd ook melding in dashboard display. Zodra motortoerental even boven de 1500 omw/min. komt schiet de oliedruk omhoog en blijft dan ook goed (stationair rond de 2 bar).

(Fabrieksvoorschrift is minimaal 1,2 bar stationair en minimaal 1,5 bar oliedruk bij 2000 omw/min)

Bij koude motor is de oliedruk gelijk goed (5 bar)

Beide cilinderkoppen zijn gedemonteerd geweest wegens koelvloeistof lekkage 1-ste cilinder. Uit voorzorg zijn beide cilinderkoppakkingen vervangen. Volgens klant was het probleem voorheen niet aanwezig.

Er is al een aantal kilometers met het voertuig gereden zonder problemen. (behalve dan de oliedruk melding in display bij starten warme motor zonder dat weggereden wordt)

Iemand een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Gemeten

Vervangen zijn: beide oliedrukzenders (F22 en F378) en oliedrukregelaar N248. Oliedruk is ook gemeten bij losgenomen stekker van de oliedrukregelaar N248 (oliedruk zou dan maximaal moeten zijn, maar maakt geen verschil)

Uitgelezen met

Bosch KTS 570

Foutcodes

P164D Oliedrukschakelaar foutieve functie

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen