Gepost: 17-11-2009 21:52
Lid sinds: 01-01-2009
107 bijdragen
Ik had mijn motor gereviseerd: nieuwe nokkenassen, slepers, kleppen, seals, distributie riem met al de spanners en omlooprollen, waterpomp, thermostaat, multiriemen met al de rollen, nieuwe turbo, nu 9000km later breekt de bout van de spanrol af. Dus nu zijn weer de kleppen krom, slepers afgebroken.
Ik begrijp niet hoe dit kunnen gebeuren is, al de bouten en moeren heb ik netjes op koppel aangetrokken, zoals omschreven in elsawin. Bij demontage hebben we ook gezien dat de 4 assen weer aan het inslijten zijn en AL de tuimelaars zijn helemaal ingesleten, sommige zelfs tot op het bolletje waar de hydrostoter inkomt. Ik heb al men onderdelen gekocht bij de Firma Sandfort in duitsland. We begrijpen niet hoe dit zo kan inslijten na nog geen 9000km. Ze zeiden nochthans dat de assen van betere kwaliteit waren.
Heeft er soms iemand het telefoon nummer van Sandfort? Ik vind helaas mijn faktuur niet meer terug(door de verhuis), ik kan enkel nog wel het faktuurnummer en bedrag terug zoeken met de bank.
Nu ben ik op zoek naar een andere motor. Heb er een paar gevonden. Maar weet niet of deze passen en of ik ze draaiend krijg in men audi. Ik heb wel de VCDS versie, voor het eventueel aanpassen indien mogelijk.
graag info over:
AYM 87000km 2.5tdi v6 van eind 2002: komt uit een audi a4: deze motor is kompleet: past deze in men wagen en zal deze draaien? Of wat moet er allemaal bijzijn?
AFB motor bij coen met 100.000km (kale motor) sommige slijtdelen vervangen: maar kon me niet vertellen welke delen.
BDG motor 163pk met 25000km zonder turbo en pomp: past deze in mijn wagen en past mijn pomp op deze motor? Want dit is een 163pk
Alvast bedankt
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken