Misfire cil 3 stationair

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A6
Type
TYPE 4F
Uitvoering
-
Bouwjaar
2011/11
Brandstof
Benzine
Reacties
14
Bekeken
677
Gepost: 06-02-2020 17:45
Professional

Hiddetje


Universeel

Lid sinds: 26-03-2011
830 bijdragen

Auto is bij ons binnengebracht ivm hoog olieverbruik(1L/500KM). Hierbij heeft de klant aangegeven dat de auto stationair ook slecht loopt, uitgelezen: div. foutcodes waaronder misfire cil 2 - 3. Compressie test gedaan, alle cilinder omstreek 12 bar.

We hebben de motor gedemonteerd en zuigers vervangen. Na dichtbouwen waren er nog steeds misfire's op cil 3 bij stationair draaien. Wij hebben de klant geadviseerd dit te laten diagnosticeren bij diagnose specialist. Enkele dagen later kreeg de klant de melding; oliepeil te hoog aftappen. Klant heeft dit door een andere garage laten doen en heeft de oude olie bewaard en ons getoond. Overduidelijk verdund door benzine. Uit ervaring weten we dat dit vaak word veroorzaakt door lekkage aan de HD-pomp. Klant heeft deze laten vervangen en olie laten verversen. Het stijgen van het oliepeil is hiermee verholpen. Echter nog steeds stationair misfires.

Andere garage heeft naar de storing gekeken, bobines en injectoren, lambda sondes, carterventilatie unit en bougies zijn vervangen zonder resultaat. Met een camera waren wat krassen te zien aan de cilinderwand. Wij hebben de motor dan ook weer open gebouwd en enkele lichte krassen gezien, binnen vijf sec. weg te honen. Klepstelen gemeten, klepgeleiders gemeten, klepdichting gecontroleerd, cilinderboring gemeten, geen afwijkingen. Ook nog even klepseals vervangen.

In overleg met revisie bedrijf nemen wij aan dat de lichte krassen aan de wand veroorzaakt zijn door schrale smering waardoor de coating van de nieuwe zuigers op de cilinder afgetekend hebben.

Bij audi dealer geinformeerd ivm misfire, hier is geen software update om bekend.

Wij zijn niet gespecialiseerd in diagnose maar wat kan ik klant het beste adviseren? In overleg met ander garage wil hij de ECU vervangen. Is dit te diagnosticeren met een scope meting?Of kunnen we nog andere controles uitvoeren?

 
 
Bijgewerkt door Hiddetje op 06-02-2020 18:00
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen