Gepost: 18-08-2009 00:20
Lid sinds: 25-01-2009
24 bijdragen
Wagen vorige week binnen met platte batterij, andere mechanieker alternator vervangen (wagen sporadisch binnen met platte batterij, 3 x dit jaar). Batterij ziet er nieuw uit (wt nog niet zeker of ze vorige week mee vervangen is). Ik deze week terug uit vakantie, wagen laadt nog steeds niet bij. Batterijspanning is 12.40V, als je start 12.6V. Alternator wordt bekrachtigd, als je op de uitgangspool meet van de alternator (B+) meet je 14.30V. Als je aan de laadzekering bij de pollenfilter meet (op dezelfde dikke kabel), meet je 12.6V. Dus dacht ik verlies op dat stuk kabel, kabel vervangen, nog steeds hetzelfde. Dan dikke kabel die zekeringkast voedt vanaf laadzekering afgekoppeld en aan externe startbatterij gehangen, laadkabel op laadzekering nu onbelast, dan meet ik wel 14.3V. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Denk kapotte batterij, ruststroom ook te hoog (na 30 min. Nu nacht aan het wachten). Kan al die defecte batterijen wel veroorzaken, heb dit ook al voorgehad, maar telkens gaf de alternator dan nog wel 14V gemeten op de batterij. Alvast dank,
Maarten
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen