Turbodruk out of range (te hoog)

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
A6
Type
TYPE 4F
Uitvoering
-
Bouwjaar
2005/1
Brandstof
Diesel
Reacties
12
Bekeken
3431
Gepost: 06-12-2011 19:45
Professional

emdejong


Autobedrijf de Jong
Universeel

Lid sinds: 01-12-2007
136 bijdragen

 Auto komt binnen met problemen.

Stationair niet goed lopen, onvoldoende vermogen, zwart roken enz. geen MML

eerste diagnose: collega garagebedrijf heeft vervangen; 1 pompverstuiver (pompverstuivers zitten keurig vast in kop) en gasklephuis. Auto schijnt daarna even goed gelopen te hebben.

Uitgelezen, diverse storingscodes. Turboslang losgehaald, turbo zat vast dus vervangen, nadien geen verbetering. N75 klep staat stationair op 75%, te hoog, voor de zekerheid vervangen, geen verbetering. LMM gaf waarde tussen 300 en 400 Gr/h dus ook vervangen, nog geen verbetering.

Tijdens onbelast komt de  waarde van de turbodruksensor niet boven de 1 bar, turbodruksensor vervangen, geen verbetering.

Wat opvalt is dat tijdens stationair er vacuum blijft op de waste gate waardoor de turbo wordt teruggeregeld, bij rijden met los gemaakte vacuumslang uiteraard te hoge turbodruk, gevolg: noodloop.

Daarnaast valt het op dat bij losgenomen stekker van de turbodruksensor het vacuum, stationair, op de waste gate wegvalt, dus met los genomen vacuumslang of met losgenomen turbodruksensor loopt de motor stationair goed.

Even ten overvloede, geen luchtlekkage van turbo tot aan gasklephuis en geen vacuumlekkage.

Iemand nog een idee waar te zoeken ?

Uitgelezen met

Launch X431

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen