Gepost: 07-06-2017 18:13
LuyckxSa
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 29-04-2014
398 bijdragen
In onze werkplaats een audi Q5 met 2.0tdi motor, lampje gloeien gaat branden en foutcodes uitgelezen met de KTS bosch.
P256300 turbopositiesensor signaal niet logisch
P00AF00 Regeleenheid uitlaatgastturbo mechanische fout
We hebben de vacuum leidingen allemaal al getest en deze zijn in orde.
Ook de magneetklep die de turbo met vacuum aanstuurt is vervangen.
Op deze klep meet ik spanning van 12.5V en komt vacuum aan
zodra je de motor stil legt en terug start meet je aan de turbo vacuum -380mbar, wanneer de fout er dan direct terug in komt (al tijdens stationair draaien) valt deze druk weg..
ook de positie sensor op de turbo heb ik aangestuurd met vacuum en dan gekeken in de meetwaarden of deze spanning varieert, ook dit is in orde.
wie weet hier nog raad mee?
Gemeten
magneetventiel, turbo posistie sensor
Uitgelezen met
Bosch Kts
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen