Koppelingspedaal bij warme motor soms geen druk

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
Audi
Merk
Audi
Model
TT
Type
TYPE 8N
Uitvoering
-
Bouwjaar
2000/4
Brandstof
Benzine
Reacties
7
Bekeken
2950
Gepost: 01-06-2014 21:42
Professional

Autototaal

Diagnosetechnicus
Jan Doornenbal / Auto Totaal Houten
Universeel

Lid sinds: 21-11-2007
1189 bijdragen
Beste, Ik zit hier met een Audi TT waarbij het koppelingspedaal SOMS bij een warme motor zijn druk verliest. Met druk verlies bedoel ik dan echt tot op de bodem en niet kunnen ontkoppelen.

Natuurlijk kan ik de bak los halen om alles te controleren, maar ik ben benieuwd of iemand deze klacht al eens eerder mee heeft gemaakt, voordat ik de bak los haal.

Graag wil ik met een gefundeerde mogelijkheid aankomen bij de klant. Omdat het vloeistof niveau ook niet daalt van het remreservoir (rem- en koppelings vloeistof reservoir zijn één) en dus niets wijst op lekkage. Waarom verliest de koppeling alleen (en dan ook weer soms) bij een warme motor zijn druk? Cups van de hoofd- of hulp cilinder?

Wat heb ik al gedaan: De rem/koppelings olie is al ververst en ook de axiaallagers van de krukas al vervangen. Dit omdat deze handelingen vrij eenvoudig en snel te doen zijn. De axiaal lagers vertoonde geen buitensporige slijtage. De axiaallagers schijnen nog al eens voor te komen en kunnen een probleem met de koppeling veroorzaken (Zie dit topic). Voordeel voor de klant was dat we de oliezeef direct hebben kunnen vervangen. Deze zat vol met resten van de opgelapte schroefdraad van de carterplug.

Graag jullie mening / advies. Alvast bedankt.

Gemeten

Cilinders visueel gecontroleerd op lekkage

Uitgelezen met

VAGCOM

Foutcodes

Geen

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen