Gepost: 29-04-2020 20:24
JPersoons
Autotechnicus
Universeel
Lid sinds: 03-06-2016
553 bijdragen
Beste lezer,
Op het moment hebben we een 1 serie van eind 2011 (hierboven staat 2018, dat was de eerste afgifte in nederland) in de werkplaats met de foutmelding 11A002. Deze code is te wissen maar ook binnen een paar tellen weer terug. Het duurt ook wat langer dan je zou verwachten voordat de auto aanslaat.
Naar aanleiding van een ander onderwerp hier op het forum zijn we begonnen met de druk vanaf de pomp in de tank te controloren, deze bedraagt ongeveer vijf bar. Hier zal dus weinig mis mee zijn lijkt me.
Dan zou je eigenlijk graag willen weten of er een lekke injector aanwezig is, om ze te kunnen testen moet er echter nogal het één en ander gedemonteerd worden. Aan de hand van de kleur van de bougies ziet het er ook niet naar uit dat er eentje tussen zit die iets anders doet dan de rest.
De hogedrukpomp, die kan er dan wel weer zo af. Voor een benzinepomp vind ik de binnenkant van de aansluitingen nogal donker van kleur. Daarnaast valt op dat de pomp een klein beetje benzine door de aanvoerkant naar buiten duwt op het moment dat je deze handmatig bedient op de werkbank.
Is het een bekend en vaker voorkomend probleem dat deze pompen stuk gaan ?
Gemeten
In de live data is ook te zien dat de werkelijk gemeten druk een stuk lager is dan de gewenste druk (exacte waarden weet ik zo even niet uit mijn hoofd)
Uitgelezen met
snap on solus Ultra
Foutcodes
11A002
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen