Gepost: 18-06-2023 16:26
Artur
Directeur / eigenaar
Anders/Overig
Lid sinds: 01-06-2023
6 bijdragen
Beste leden,
Ik heb een lastig probleem met een BMW 1 serie F20 met B37 blok (diesel). De auto kwam binnen met het probleem van schommelen in toeren bij koude motor en slechte verbranding (sterke geur). De schommeling zou veel verbeteren naargelang de motor op temperatuur kwam. Eerst en vooral hebben wij de wagen uitgelezen. Er was een foutcode van cilinder 3 die wees op de verstuiver en een gloeibougie (cil 3). Die zijn beide vervangen. Daarna geen foutcode's meer die terugkwamen maar het probleem was nog steeds aanwezig. Compressie genomen van 3 cilinders, alle 3 rond de 30 bar, dus correct. Uit ervaring van een slechte verbranding zijn wij verder gaan kijken richting de EGR. Even een plaatje tussen de EGR koeler en het inlaatcollector gemonteerd zodat geen gassen meer in het inlaatsysteem kunnen terechtkomen. Het leek goed te werken, de motor startte goed zonder schommelen en de geur was ook voorbij. Uit conclusie hebben wij de EGR klep vervangen en alles correct gemonteerd. Het leek alsof het opgelost was maar helaas. Momenteel is het probleem nog aanwezig. Uit ervaring weten wij dat de B37 blokken niet de beste zijn.
Heeft er iemand een dergelijk probleem meegemaakt die met ons hun ervaring kan delen?
Alvast bedankt
Gemeten
Verstuiver cil 3 vervangen
Gloeibougie cil 3 vervangen
EGR klep vervangen
Uitgelezen met
AUTEL
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken