Distributieketting gebroken

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
1-serie
Type
E87 - E81 - E82 - E88
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007
Brandstof
Diesel
Reacties
4
Bekeken
7125
Gepost: 29-03-2013 09:07
Professional

nico01

Bedrijfsleider/diagnosetechicus

Lid sinds: 21-11-2007
589 bijdragen

Hallo,

 

Hier een BMW 118D binnen gekregen met een gebroken distributieketting.(ketting aan de achterzijde van de motor)

Vreemd aan deze km-stand, maar blijkt nog meer voor te komen.

Motor is gedemonteerd. Lektest gedaan op de cilinders, er zijn geen kleppen krom.

Dit is al een meevaller. Maar de vraag is waarom heeft de ketting gebroken? Gewoon fabricagefout? Te flauwe kettingen?

Ik ben van plan de 2 kettingen te vervangen met de spanners en de geleiders. Is dit genoeg of zijn er nog aandachtspunten?

Heeft iemend een schema van de distributietiming aub?

 

Mvg

 

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen