Multi V-riem piept/Slipt

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
1-serie
Type
E87 - E81 - E82 - E88
Uitvoering
-
Bouwjaar
2012
Brandstof
Diesel
Reacties
7
Bekeken
368
Gepost: 27-10-2016 18:37
Professional

nielsvdp


Universeel

Lid sinds: 02-09-2011
130 bijdragen

Hallo,

Bij deze wagen treden de volgende fenomenen op. 

-Tussen 1400 en 2200 rpm piept de multi v riem wanneer de motor opgewarmt is. 

- Eveneens bij afremmen komt dit voor.

- En bij stil zetten van wagen. 

Meelooprollen en spanner zijn al vervangen. Eveneens de waterpomp. steeds is een oem riem gemonteerd. 

De altornator is voorzien van een vrijlooppolie (oem niet aanwezig). 

Heeft iemand dit nog voorgehad of wat kan ik nog controleren. Ik wil zeker zijn vooralleer ik de krukaspoelie vervang aangezien deze best prijzig is en de klant het vertrouwen verloren heeft.

Zijn er eventuele modificaties bekend vrijgegeven door de fabrikant? 

 

Ivm de riem. Ben ik niet geheel zeker hoe deze gemonteerd moet worden (grijze loopvlak vs zwarte loopvlak) Zoals ik in de bmw montage handleiding kan zijn dient het grijze (stoffe) vlak contact te maken met de krukaspoelie. Klopt dit ?  

 

Bij inloggen op aos bmw dealer platform en bekijken van de handleiding ivm multi vriem staat enkel iets beschreven over een gelijkaardig probleem maar met een wagen zonder AC pomp waarbij dan een meelooprol verplaats wordt. Zie bijlage.

 

Alvast bedankt!

 

Foutcodes

geen

Bijgewerkt door nielsvdp op 27-10-2016 22:05

Downloads (1)

  • ccf_000018.pdf


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.

Neem een abonnement Inloggen