Gepost: 03-07-2014 10:12
Lid sinds: 14-05-2012
98 bijdragen
beste leden,
ik heb hier een probleempje met een bmw 120d van 2008 motorcode n47.
ik schets even de situatie. de klant heeft 2maand gelden de motor kapot gehad.. distributieketting gesprongen?? ze heeft toen een ruilmotor laten plaatsen. toen haar auto gemaakt was is ze die gaan halen, alles bleek ok tezijn tot dat ze na een 200km rijden een boodschap kreeg van olie pijl te hoog.. omdat ze de reden hiervanniet vonden is de wagen uiteindelijk bij mij terecht gekomen.
wat blijkt dat de wagen op 500km rijden het olie niveau een halve cm stijgt op de peilstok.
vermoeden van brandstof in de olie. dus vervolgens heb ik de verstuivers laten testen op lekken maar alle 4 zijn ze binnen de normen van goed zijn. vervolgens heb ik dN de hogedruk pomp gedemonteerd en laten tesetn, want deze zitten met op de distrubtie ketting en zou mss via zijn aandrijfas kunnen lekken, maar de pomp kon nietgetest worden omdat ze er niet de geschikte testbank voor hadden. ook is er geen ruilpomp beschikbaar omdat problemen met deze pomp zo goed als niet voorkomen. de enige oplossing is een nieuwe kopen. deze kost rond de 900euro.. nogal een grote kost zonder zeker te zijn dat de huidige pomp lekt..
heef er iemanf al ervaring mee? of wT zou nog de reden kunnen zijn van het stijgend olie niveau..
alvast bedankt voor het meedenken.
Gemeten
Nvtp
Uitgelezen met
gutman
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen