Gepost: 09-07-2021 19:52
Medard
zaakvoerder
Garage Medard
Universeel
Lid sinds: 17-09-2013
174 bijdragen
Beste collega's
We hebben hier een bmw 116 I binnen met volgend probleem.
Als men aan een constante snelheid rijd rond de 1800 toeren dan begint de motor de schokken wanneer men het toerental iets opdrijft naar boven de 2000 toeren dan niet meer.
Wanneer men door trekt ondervind men niets enkel rond de 1800 toeren.
De motor start vlot en draait stationair mooi rond.
Co,hc en lamda waarde zijn ok ook in verhoogd toeren.
Er zitten ook geen enkele foutmelding in de motor ecu.
Enkel wanneer ik de vanossen controleer ondervind ik dat bij de uitlaat wanneer de test afgelopen is dat de motor begint onregelmatig te draaiden, heb geprobeerd van ze te verwisselen maar geen verschil.
Dus wanneer ik de test begin met de inlaat dan hoor ik de motor iets veranderen wanneer de test stopt dan blijft hij stabiel draaien.
bij de uitlaat net het zelfde maar, na de test dan draait hij zo'n 30 seconden onstabiel om dan terug normaal te draaien.
men vraag is nu, zou dit een verschijnsel kunnen zijn van een gerokken of versprongen ketting? of heeft dit een andere oorzaak.
Gemeten
vanos gecontroleerd op werking .
bougie's zijn vervangen
Uitgelezen met
snapon
Foutcodes
geen enkel
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen