Weerkerende foutcode 283D, meten met wps500

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
1-serie
Type
E87
Uitvoering
-
Bouwjaar
2007
Brandstof
Benzine
Reacties
1
Bekeken
824
Gepost: 26-04-2020 22:03
Professional

Dieter026

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 13-11-2016
468 bijdragen

Hallo, 

Onlangs was er bij ons een Bmw 116i in de werkplaats gekomen waarbij steeds de foutcode 283D: uitlaat-vanos, adapatatie aanslag terug kwam. De magneet-ventielen van de vanos eens omgewisseld, zonder resultaat. Update van de software stand van de motor-ecu heeft ook niet geholpen. Kleppendeksel eraf gehaald en de motor rondgedraaid toen zag ik duidelijk dat de ketting te ver gerokken was. Ik had dit graag met de wps kunnen meten maar aan mijn metingen met de wps kon ik dit niet uitmaken dat de ketting te ver gerokken was. Heeft iemand tips om dit toch met de wps te kunnen waarnemen? Bij deze motor was het kleppendeksel er snel af. 

Groeten 

Dieter 

Gemeten

Pico WPS500

Uitgelezen met

Autel

Foutcodes

283D: uitlaat-vanos, adapatatie aanslag.

Downloads (1)

  • distributieketting.png


Alleen ingelogde leden kunnen de bestanden downloaden. Inloggen »

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.