Gepost: 14-01-2020 10:36
StephanMesu
Autotechnicus
Anders/Overig
Lid sinds: 11-06-2018
21 bijdragen
Voertuig nagenoeg stilgevallen en gebracht door anwb, loopt erg rottig en diverse dtc's. Lijkt op brandstofprobleem, na wissen dtc's blijft dtc op lagebrandstofdruksensor (29f3) steeds aanwezig, zonder te starten al.
Sensor lagedruk vernieuwd en code keert niet terug, wel rottig lopen als voorheen, voelt niet als overslag maar erger en cilinderafschakeling na aantal seconden waardoor die nog op twee cilinders loopt ongeveer 450tpm.
Wanneer je dit even aanhoud komt er een storing op de hogedruk (29f2) en daarna loopt ie direct vlekkeloos, echter met enigzins beperkt vermogen.
Als ik de motor start met de stekker van de brandstoftoevoerklep op de hogedrukpomp eraf loopt ie ook goed met enigzins beperkt vermogen.
Alles wijst m.i. naar hogedrukpomp maar is dit nog verder uit te sluiten? De brandstoftoevoerklep heb ik middels haynes-pro handleiding getest, en zou bij spanning geven moeten klikken wat ie niet doet. Trekt wel een vonk bij lichte aanraking als ik er kort spanning op zet.
De injectoren kennende, als die defect zijn gedragen ze zich bij lagere (noodloop?) brandstofdruk opeens netjes of zouden ze dan ook problemen moeten geven?
Aangezien het m.i. het beste is om deze injectoren per 4 te vernieuwen best een dure aangelegenheid als ik onterecht eerst de pomp vernieuw, iemand eerder deze pomp defect gehad, lees er weinig over namelijk bij dit type pomp?
Met vriendelijke groet, Stephan
Gemeten
Voeding brandstoftoevoerklep gemeten
Lagedruksensorbrandstof vernieuwd
Uitgelezen met
Bosch KTS en Snap-on
Foutcodes
29f3 2ef7 29dc 29f2 29cd 29ce 29cc na wissen enkel29f2 en 2ef7 nog terugkerend
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken