29f2 brandstofdruk hogedruksysteem

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E90
Uitvoering
-
Bouwjaar
2008/5
Brandstof
Benzine
Reacties
25
Bekeken
1664
Gepost: 14-01-2020 10:36
Professional

StephanMesu

Autotechnicus
Anders/Overig

Lid sinds: 11-06-2018
21 bijdragen

Voertuig nagenoeg stilgevallen en gebracht door anwb, loopt erg rottig en diverse dtc's. Lijkt op brandstofprobleem, na wissen dtc's blijft dtc op lagebrandstofdruksensor (29f3) steeds aanwezig, zonder te starten al.

Sensor lagedruk vernieuwd en code keert niet terug, wel rottig lopen als voorheen, voelt niet als overslag maar erger en cilinderafschakeling na aantal seconden waardoor die nog op twee cilinders loopt ongeveer 450tpm.

Wanneer je dit even aanhoud komt er een storing op de hogedruk (29f2) en daarna loopt ie direct vlekkeloos, echter met enigzins beperkt vermogen.

Als ik de motor start met de stekker van de brandstoftoevoerklep op de hogedrukpomp eraf loopt ie ook goed met enigzins beperkt vermogen.

Alles wijst m.i. naar hogedrukpomp maar is dit nog verder uit te sluiten? De  brandstoftoevoerklep heb ik middels haynes-pro handleiding getest, en zou bij spanning geven moeten klikken wat ie niet doet. Trekt wel een vonk bij lichte aanraking als ik er kort spanning op zet.

 

De injectoren kennende, als die defect zijn gedragen ze zich bij lagere (noodloop?) brandstofdruk opeens netjes of zouden ze dan ook problemen moeten geven?

Aangezien het m.i. het beste is om deze injectoren per 4 te vernieuwen best een dure aangelegenheid als ik onterecht eerst de pomp vernieuw, iemand eerder deze pomp defect gehad, lees er weinig over namelijk bij dit type pomp?

 

Met vriendelijke groet, Stephan

 

 

 

Gemeten

Voeding brandstoftoevoerklep gemeten Lagedruksensorbrandstof vernieuwd

Uitgelezen met

Bosch KTS en Snap-on

Foutcodes

29f3 2ef7 29dc 29f2 29cd 29ce 29cc na wissen enkel29f2 en 2ef7 nog terugkerend

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.