Gepost: 15-05-2013 22:02
Jeroen318is
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 07-11-2012
96 bijdragen
Hallo allen,
Het ene probleem is nog niet opgelost en het andere komt er al weer bij...
M`n auto begon sinds 2 week geleden een klein rateltje te vertonen wanneer ik bijv in de 3e versnelling lichtjes ging acceleren bij ongv 3200 tpm. en bij volgas of gas los was het weg (of iig niet meer hoorbaar)
Dit rateltje werdt steeds beter hoorbaar en bij meerdere toerentallen, op het werk aan collegas laten horen. De een dacht kantelende zuiger en de anderen krukaslagerschalen..
Ook bij de bmw dealer konden ze niet duidelijk verklaren waar dit geluid nu weg kwam.
Maar nu dus 2week later, is het gebeurd..
Na een paar korte stoten toen ik acceleerde (ongv 3500tpm) was het opeens gebeurd. De auto viel uit en starte nooit weer. Gaat wel gewoon rond. Ook het start toerental klinkt niet echt te hoog oid.)
Onsteking gecontroleerd = oke en vonkt goed helder blauw)
brandstof krijgt hij = (zoiezo op benzine want hier start hij ook op)
Compressie test = incl adapter slangetje +- 9 tot 9,5Bar over elke cilinder.
Lekstest met 8,5bar compressor druk = bouwt goed druk op wanneer de cilinders op compressie gezet zijn. Geen lucht geluiden te horen.. bij inlaat / uitlaat/ oliedop.
nokkenas tandwielen (lijken) goed tegen over elkaar te staan..
geen foutcodes..
Maar hoe kan ik de timing controleren? want ik denk dat hij waarschijnlijk versprongen is..
Gemeten
compressie druk.
storings geheugen uitlezen.
lektest.
Uitgelezen met
Bosch kts 570
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen