bedrading laadluchttemperatuursensor

Let op! Deze discussie is ouder dan drie maanden
BMW
Merk
BMW
Model
3-serie
Type
E90
Uitvoering
-
Bouwjaar
2009/
Brandstof
Diesel
Reacties
10
Bekeken
705
Gepost: 03-12-2018 16:10
Professional

motomedic

Zaakvoerder
Moto Medic
Universeel

Lid sinds: 17-02-2013
963 bijdragen

Deze wagen geeft een fout (4390) op waarde laadluchttemperatuursensor (dat is het kleine sensortje op de plastic luchtbuis tussen smoorklep en intercooler links van de motor). De DDE lijkt een vervangende waarde van 30C aan te maken. Als ik de stekker lostrek blijft de T op 30C. Nu wil ik de bedrading doormeten Op het schema staat dat de 2 kabels van deze sensor op pin 49 en 50 van de DDE aangesloten zijn. Maar, er gaat maar 1 enkele draad naar deze sensor (de stekker bevat ook maar 1 aanwezige aansluiting). Ik sta voor een raadsel, hoe kan een enkeldradige T-sensor werken zonder aarding (op een plastic deel gemonteerd) en waarom is het schema (van BMW) anders dan de uitvoering op de wagen?

Gemeten

paramatrage: 30C constante waarde. Fout in DDE: 4390.

Uitgelezen met

Texa, ISTA+

Foutcodes

4390

AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen of maak een account aan. Meer uitleg vind je op deze pagina.