Gepost: 14-03-2012 19:47
Lid sinds: 13-03-2012
2 bijdragen
Hallo,
Ik ben bezig met een bmw 320I e46 van bouwjaar oktober 2001.
De koppakking van de motor lag eruit, de kop heb ik laten reviseren bij een motor revisie bedrijf. De kop is gevlakt, afgeperst, klepgeleiders nieuwe in gemonteerd en compleet nagekeken. Alles weer gemonteerd en Vanos afgesteld d.m.v speciaal gereedschap wat het motor revisie bedrijf had. De auto heeft nu ongeveer 140 km gereden alleen nu ging het storingslampje van de motor branden, auto uitgelezen hier stonden nog een hoop foutcodes in van het loshalen van de vanos etc. Dus codes gewist en weer rond gaan rijden. Na verloop van tijd gaat het motor storingslampje weer branden. De volgende codes stonden erin:
1: grenswaarde brandstofinstelling blok 1.
2: lambdasonde na katalysator blok 2, onvoldoende voorverwarming
3: brandstofafstelling blok 1 limiet overschreden.
Wat zou hier aan de hand kunnen wezen, Zou de lambdasonde defect zijn en hierdoor het hoge brandstof verbruik? Echter is het wel vreemd dat de fout van de lambdasonde op blok 2 is en het brandstof op blok 1? Heeft iemand een iede wat het probleem van de brandstof afstelling kan zijn? De auto loopt op dit moment ook egt niet zuinig, gemiddeld 20 liter op 100 km.
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken