Gepost: 02-09-2014 22:24
monteurpollie
Diagnosetechnicus
Universeel
Lid sinds: 09-10-2013
12 bijdragen
Auto binnen gekomen met gebroken distributieketting.
Cilinderkop gedemonteerd en gereviseerd (7kleppen krom) en voorzien van nieuwe klepstoters en tuimelaars.
Na montage met geheel nieuwe distributie en koprevisie loopt de auto stationair niet mooi en zijn de storingen 4B10 en 4B11 aanwezig.
Retouropbrengst verstuivers gemeten. Cil 1 week erg af,dus die vernieuwd. Alle verstuivercoderingen gecontroleerd/aangepast....geen resultaat.
Data's gecontroleerd en cilinder 2 wijkt erg af qua verschillende waardes.
Verstuivers alle (weer)gedemonteerd en laten testen....allemaal goed.
Compressiemeting gedaan. Cilinders1,3,4,5,6 26-29bar maar cilinder 2 slechts ca5 bar.
Cilinderlektest uitgevoerd. Zuiger in BDP lektest is OK. Zuiger in ODP Lektest is OK. Met begrensde luchttoevoer (5bar) motor langzaam rondgedraaid en tijdens compressieslag was er lekkage hoorbaar in de uitlaat wat dus betekende dat de klep(pen) iets bediend werden.
Nokkenassen (weer) gedemonteerd en deze naar revisiebedrijf gebracht ter controle en bleek dat deze dus krom waren.
Aangezien ik gezocht heb naar dit probleem en er nergens wat over kon vinden, maar wel de oplossing gevonden heb, wil ik jullie dit graag meedelen. Het heeft me menig zweetdruppeltje gekost. Wie denkt er nu aan een kromme nokkenas??
Uitgelezen met
Snap-On Solus Ultra
Foutcodes
4B10, 4B11
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken