Gepost: 07-10-2011 08:27
Lid sinds: 02-10-2008
4465 bijdragen
Hoi,
Bij deze BMW gaat na een wat langere rit 60-80 km het storings lampje branden, foutcode C1E20 komt dan in het ESP.
De auto is voorzien van 2 druksensoren op de hoofdremcilinder, waarvan er dus 1tje in de fout gaat.
Als ik in de meetwaardes kijk staat er 1 sensor op -1bar en de andere sensor staat op 2.5bar (dit alles in rust), wat mij geen reeele waardes lijken.
Ik heb de remvloeistof al ververst met drukketel en aangestuurde abs pomp, dit heeft wel verbetering opgeleverd, maar het probleem blijft (de druk van sensor 1 was voorheen 5 bar).
Ook het opnieuw inleren van de sensoren (op nuk zetten) heeft geen resultaat.
De wielen lopen verder niet aan, dus het lijkt mij geen mechanisch probleem maar puur elektrisch.
Nu is het zo dat de druksensoren op een dusdanig lastige plaats zitten dat je er niet aan kunt meten of even om kunt wisselen.
Heeft iemand hier ervaring mee, is hier een software update voor???, anders blijft er niets anders over om het hele zaakje uit te bouwen
Oja het gaat om een ESP mk60.
Gemeten
Meetwaardes druksnsoren uitgelezen, druksensoren ingeleerd.
Uitgelezen met
KTS
Foutcodes
C1E20
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken