Gepost: 23-02-2015 13:11
thimo1992
2e monteur
Universeel
Lid sinds: 07-12-2014
2 bijdragen
Beste technicussen,
wij zijn een garage bedrijf en komen er niet uit met een BMW 316 met automatische transmissie.
de BMW is binnengekomen met een gierend geluid, het geluid komt achter bij het vliegwiel vandaan.
het geluid is er niet zodra de motor koud is maar hoe warmer de motor wordt richting bedrijfstempratuur begint het gierende/piepende geluid steeds erger te worden.
we testen het nu zonder versnellingsbak op de auto en het geluid blijft, de versnellingsbak is nu uitgesloten. maar het geluid is nog niet weg. als we luisteren met een stethoscoop op de carterpan, startmotor of bijbehorende onderdelen motorblok etc. horen we het geluid er niet in dus we vermoeden ook geen krukaslager maar het enige wat er nog overblijft is het vliegwiel maar we horen niet duidelijk waar het precies vandaan komt.
Krukaskeering er ook uitgehaald zagen we voor de rest ook heel weinig aan, daarna motor warm laten draaien heeft 1,5 uur gedraaid en geluid was weg daarna volgende ochtend motor gestart en warm draaien (zonder versnellingsbak) en geluid zat er weer in.
nu de vraag heeft iemand dit eerder meegemaakt?
auto staat hier nu al veel te lang en moet snel klaar heeft iemand ideeën of tips?
help, help en nog eens help???
Gemeten
stethoscoop geluisterd dat de automatische bak er nog zat heel hoog geluid bij het vliegwiel vandaan en zonder bak hoor je hele hoog gierende/piepende geluid achter het vliegwiel.
Uitgelezen met
Bosch KTS
Foutcodes
geen
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen