Gepost: 25-12-2012 12:49
flyingd
Autodinges
Universeel
Lid sinds: 15-12-2012
18 bijdragen
Beste technische vrienden,
en vriend heeft een auto gekocht . Helaas is de onderhoud geschiedenis onbekend.
De motor tikt hard. Zowel koud als warm. Motor loopt regelmatig. Turbo Werkt Prima. Geen vermogens verlies te vernemen. Vermoedelijk zijn het de Hydraulische klepstoters. Maar helemaal uitsluiten kan ik het niet.
Wat is al gedaan:
- De verstuivers zijn gereviseerd. Motor roet nog wel bij koude start. Maar warm niet meer.
- Tik zit bovenin de motor, uitgesloten zijn drijfstang en krukas lagers. hoop ik!
- compressie is gemeten en is in orde. niet te veel overdruk in het carter.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Defecte klepstoters? Te dunnen of te dikke olie? Heeft spoelen met ATF olie zin? Ik heb gelezen dat spoelen soms wel werkt, soms ook niet en soms ook maar tijdelijk. wat is jullie ervaring met ATF toevoegen? wat zijn de gevaren?
Wat is een goede manier om de juiste diagnose te stellen zonder dat de motor uit elkaar te trekken?
Alvast bedankt voor de input van jullie.
Uitgelezen met
BMW GT1
Foutcodes
Geen foutcodes
Deze oplossing is verrijkt voor AMT Reparatiewijzer en alleen toegankelijk voor actieve forumleden en/of abonnees van AMT Reparatiewijzer. Direct toegang krijgen tot ruim 15.000 oplossingen? Neem een abonnement voor slechts € 19,00 (excl. btw) per maand.
Neem een abonnement Inloggen