Gepost: 07-01-2014 22:46
Lid sinds: 03-06-2010
88 bijdragen
Deze wagen is door ons een ruilmotor ingestoken (van een kerkhof) met de bijhorende pomp erop. (4de verstuiver is overgebouwd van de oude motor omdat deze al ontbrak in de ruil)
Bij de eerste maal starten bleek deze pomp vrij hard te lekken (Auto was de brug nog niet afgeweest dus nog geen testrit.). Dus op het kerkhof in ruil 'mijn' pomp gaan halen (de oudere motor was al afgebroken dus de pomp lag al bij de rest in het schap dus geen 100% zekerheid dat het echt de vorige oude pomp was...)
Pomp gemonteerd en afgesteld met de klok. De motor startte vrijwel direct maar bij de testrit geen motorvermogen en niets meer dan 3000t/min
Motor uitgelezen --> Foutcode inspuitmomentversteller
Wanneer naar datalijst gekeken wordt zie je dat de gevraagde waarde verandert maar de actuele waarde blijft op 0 staan.
Alles nagezien qua bekabeling (ronde stekker en 1 aparte stekker met 2 draden). Dus eerste gedachte ging uit naar 'ik heb een kapotte pomp meegekregen'.
Dus in samenspraak met het kerkhof een andere pomp meegekregen om te proberen. Wederom dezelfde problemen. geen vermogen en max 3000t/min. Wagen start direct dus pomp moet wel juist afgesteld zijn .
Nu is de vraag, zijn er verschillende pompen, heb al opgemerkt dat deze bestaat op de e36 met een grote en klein ronde stekker. Onze pomp is een grote stekker.
Of zou er een andere reden zijn dat de sturing van de inspuitmomentversteller niet gebeurd?
Kabels zijn optisch nagekeken maar nog niet doorgemeten naar de computer. Ook heb ik geen schema van deze.
Uitgelezen met
megamacs
AMT Garageforum is uitsluitend toegankelijk voor professionele autotechnici. Om reacties, voertuiggegevens of bijlagen in te zien of een reactie te geven moet je ingelogd zijn.
Inloggen Account aanmaken